Smerte lår etter krsultra

Knær, Akilles, legg, hofte, rygg. Den skade du ikke har hatt er den du kommer til å få!
966465

Smerte lår etter krsultra

Legg innav 966465 » 27 apr 2018 16:25

Hei,
Prøver å strekke ei lita hand ut her da fysio ikkje helt har klart å hjelpe ennå.

Etter KRSultra har eg slitt med smerter i fremsiden/innside lår, venstre fot i nå 2 uker.

Den første uka var det en del stikking spesielt på fremsiden og det var vanskelig å gå normalt i nedoverbakker og ned trapper.

Denne siste uka har eg fått eit omtrent normalt steg tilbake, men det er fortsatt lette smerter i fremsiden lår og på innsiden.

I det meste av perioden har eg trent alternativt med svømming og sykkel. Har også fått inn noen styrke økter.
Har vært hos fysioterapeut men dei kunne egentlig ikkje finne noe opplagt, men mente at det kunne være en stress reaksjon i muskulaturen.

Det uroer meg egentlig at det har vært så lite endring på to uke. På en måte tenker eg at det er OK å trene alternativt, men på en måte er eg redd for at det kan være noe som bare blir forverra.

Noen som har lignende erfaringer og råd som kan deles?

Brukeravatar
kollis

Re: Smerte lår etter krsultra

Legg innav kollis » 29 apr 2018 18:35

du må tilføre mere blodtil skaden ...det gjør du ved å ta boblebad...min1\2time...ogspise omega 3 om det er spesielt vanskelig for å få nok blodet å nå problemet...

Veteran

Legg innav Veteran » 30 apr 2018 06:34

966465 skrev:Hei,
Prøver å strekke ei lita hand ut her da fysio ikkje helt har klart å hjelpe ennå.

Etter KRSultra har eg slitt med smerter i fremsiden/innside lår, venstre fot i nå 2 uker.

Den første uka var det en del stikking spesielt på fremsiden og det var vanskelig å gå normalt i nedoverbakker og ned trapper.

Denne siste uka har eg fått eit omtrent normalt steg tilbake, men det er fortsatt lette smerter i fremsiden lår og på innsiden.

I det meste av perioden har eg trent alternativt med svømming og sykkel. Har også fått inn noen styrke økter.
Har vært hos fysioterapeut men dei kunne egentlig ikkje finne noe opplagt, men mente at det kunne være en stress reaksjon i muskulaturen.

Det uroer meg egentlig at det har vært så lite endring på to uke. På en måte tenker eg at det er OK å trene alternativt, men på en måte er eg redd for at det kan være noe som bare blir forverra.

Noen som har lignende erfaringer og råd som kan deles?

Hei ! hvis det var like mange trappetrinn nedover som oppover som jeg ser paa bildene, saa var det jo ganske enkelt en skadelig loeype,
saa i tilfelle ikke merkelig om du og sikkert ogsaa andre fikk skader/smerter.
Saafremt du ikke satser alt paa ultra, bor du vaere klok og ta livet ganske rolig noen uker,unngaa trapper mest mulig og gaa rolig ellers.
5 uker helt uten annen trening enn rusleturer bryter ikke ned formen,heller tvertimot . Svoemming og sykling er fine alternative oevelser,
men ikke tenk tider da, og unngaa helt styrketrening. Altfor mange faar tilleggsproblemer med styrkeoevelser, og de gjoer deg aldri til en
bedre maraton- eller ultraloeper uansett, heller motsatt vet jeg.
Ta`t lugnt, og lykke til !

lettsvett

Legg innav lettsvett » 30 apr 2018 10:53

Egenmassasje i områdene / rundt området ville jeg ihvertfall ha gjort. Høres ut som muskelubalanser av noe slag. Vanskelig å gjette over tastaturet. Veldig ofte stammer slike problemer fra hoftene. Ville begynt med litt mobilitetsarbeid/styrking der.

Gå tilbake til «Skader»