Tips til valg av nye løpesko? Bør man kjøpe på Løplabbet med løpetest? Mizuno Wave Rider 21?

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
Håvard

Tips til valg av nye løpesko? Bør man kjøpe på Løplabbet med løpetest? Mizuno Wave Rider 21?

Legg innav Håvard » 22 nov 2018 11:47

Hei!

Jeg er i markedet for nye løpesko. Løper primært på mølle, men også noe ute. Inne blir det som regel intervalløkter (30-40 minutt). Ute litt lengre turer. Ideelt sett burde jeg vel da ha to par.

En kamerat tipset meg om Mizuno Wave Rider 21:

https://www.loepeshop.no/inspiration/mi ... er-21-test

Noen erfaring med disse eller eventuelt andre tips?

For noen sko tilbake tok jeg test på Løplabbet og fikk sko deretter, men følte vel ikke at de nødvendigvis var noe bedre enn noe annet jeg har kjøpt eller mer skreddersydd. Usikker på hvor mye jeg pronerer.

På forhånd takk for tips! :)

Håvard

Brukeravatar
Runnur

Re: Tips til valg av nye løpesko? Bør man kjøpe på Løplabbet med løpetest? Mizuno Wave Rider 21?

Legg innav Runnur » 24 nov 2018 09:50

Har også hørt gode erfaringer med modellen. Jeg synes ikke det er nødvendig med å ta løpetest. Det eneste som virkelig betyr noe er at skoen føles riktig på foten når du løper, og det er høyst individuelt hva slags sko som føles riktig for hver enkelt.

Håvard

Re: Tips til valg av nye løpesko? Bør man kjøpe på Løplabbet med løpetest? Mizuno Wave Rider 21?

Legg innav Håvard » 03 des 2018 19:43

Takk for tipset, Runnur! :)

Johnny Puma

Legg innav Johnny Puma » 27 jan 2019 22:20

Håvard skrev:For noen sko tilbake tok jeg test på Løplabbet og fikk sko deretter, men følte vel ikke at de nødvendigvis var noe bedre enn noe annet jeg har kjøpt eller mer skreddersydd. Usikker på hvor mye jeg pronerer.

Nja. Hvis du skal på Løplabbet bør du enten ta deg ekstremt god tid og teste flere typer av de mest vanlig modellene (tynn såle, normal såle, tykk såle, stort fall, lite fall), ellers du bør bestemt deg for hvilken type du ønsker på forhånd.

Har vært hos løplabbet en gang, det ble et par Asics med svært tynn såle. Antar selgeren hadde lest "Born to Run". Medførste relativt store smerter i hælene med mine +/- 90kg, så de skoene brukes relativt sjelden. Hender jeg bruker dem på stranda.

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»