Johnny Puma skrev:Håvard skrev:Mine nye sko nå sitter litt mer løst. For all del - det er ikke slik at de er nær å falle av, men sitter ikke som et skudd som mine forrige.
Hvordan gjør dere dette?
Kjør dem en gang i vaskemaskina, da bør de krympe noe. PS! Skru av sentrifugeringa eller sett til laveste hastighet.
Hei! hvis han vil oedelegge sine nye sko saa gjoer han som du sier. Men det er veldig dumt.
De fleste sko i dag er vel forresten av kunststoff og krymper ikke, men uansette endum ide.
Tips: bruk et par innleggssaaler som i tillegg gir bedre demping, og kombiner om neoedvendig metet par sokkerx-tra.
Jeg kjoepte alltid sko ett nr. for store. Det gir god plass til taerne , de fleste sko er for smale.
Ikke snoer hardt igjen, jeg brukte aldri oeverste lissehull. Maraton i varmt vaer gjoer at foten sveller opp tilsvarende
ett skonr. Altfor mange snoerer for hardt og blodomloepet hindres, vristen blir roed og oem og det er ille.
I bloett terreng,skog og myr benyttet jeg oeverste hullet men snoerte loest.
Jeg mistet aldri skoen i loepet av mine X-antall hundre loep over 10 aar.
Vaer klok,ikke oedelegg nye sko med trolldom. Lykke til med trening og konkurranser med nye sko!