Tom2k skrev:Hei!
Vet ikke om jeg skriver i riktig forum eller om noen har spurt om dette før, fant i hvert fall ingenting ved ett kjapt googlesøk.
Jeg har ett problem som tidligere i år ga meg mistanke om at jeg kanskje hadde kuldeastma, men nå som det er blitt varmere i været kan man avkrefte dette.
Prøver å forbedre kondisjonen min men opplever at jo mer jeg forsøker å trene jo dårligere blir kondisen min.
F.eks hadde jeg 2 uker opphold fra all kondisjon og klarte å løpe 7 km uten store anstrengelser eller problemer.
Jeg kan f.eks begynne på NTNU sitt 4x4 program og oppleve den første 4x4 uka som helt ok, mens jeg nesten må avbryte den siste.
For å være mer konkret hva jeg gjorde de to siste ukene:
Løp for første gang på 1 1/2 uke på torsdag, 7-8 km.
Dagene etter det har jeg gått tilsvarende distanse i rolig tempo.
I dag forsøkte jeg å løpe en distanse på 5 km og ved rolig jogg i oppvarmingen gisper jeg etter luft og det kjennes ut som slutten på en hissig intervall. Dette skjer hele tiden når jeg prøver å kjøre i gang med kondisjonstrening over tid.
Noen som har en anelse om hva dette kan være?
173 cm høy og 74 kg 36 år mann
Hei! fortell hvor lenge/mange aar du har trent - hvor langt du loeper paa dine 4 x 4 intervaller - 0g oppgi gjerne en
referansetid paa f.eks. 3 eller 5 km. Saa skal du faa et fornuftig svar paa problemet, saafremt du ikke har fatt noe
svineri i kroppen som setter deg tilbake noe vi ikke haaper er tilfellet.
mvh. Veteran som begynte aa trene da jeg var 37 aar.