For treig?

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
Spurven321

For treig?

Legg innav Spurven321 » 11 jun 2019 23:20

Har altså meldt meg på helmaraton, i ren galskap og nå begynner nervene og usikkerheten å komme.
Det er 3 dager til løpet.

Jeg har ikke fått trent så mye som jeg egentlig skulle de siste 2- 3 månedene pga skade. Ganske lite egentlig. Men er frisk nå.

Klarer fint å løpe 25k i rolig tempo dvs 7:40 ish pr km.
Løper bla 10k på 55min i race.

Så her kommer spørsmålet, burde jeg trekke meg og heller satse på noe til høsten?
Er ingen rask løper, håper på å komme under 5timer.
Ser også at alle som har meldt seg på samme løpet er raske løpere og er redd for å bli hengende igjen slik at arrangør og alle må vente på den treige, haha.
Men målet mitt er vel egentlig kun å fullføre.
Har bare ikke lyst å drite meg ut.

hjelp!

lettsvett

Re: For treig?

Legg innav lettsvett » 12 jun 2019 07:56

"Ser også at alle som har meldt seg på samme løpet er raske løpere og er redd for å bli hengende igjen slik at arrangør og alle må vente på den treige, haha"

Hvor mange påmeldte er det totalt?

Spurven321

Legg innav Spurven321 » 12 jun 2019 08:04

lettsvett skrev:"Ser også at alle som har meldt seg på samme løpet er raske løpere og er redd for å bli hengende igjen slik at arrangør og alle må vente på den treige, haha"

Det er 29stk

Brukeravatar
knut42

Legg innav knut42 » 12 jun 2019 08:51

Jeg har trent løping i 15 år og har en fart på 8:00 min/km. Har løpt flere halvmaraton og små løp med få deltakere og stort sett bare fått positive tilrop. I de tilfeller det motsatte har skjedd, har jeg sagt fra til arrangør i etterkant.

Hør med arrangør om makstid og kos deg i skilpaddefarta. Det er de treigeste som får mest valuta for løpet :)

Spurven321

Legg innav Spurven321 » 12 jun 2019 09:07

knut42 skrev:Jeg har trent løping i 15 år og har en fart på 8:00 min/km. Har løpt flere halvmaraton og små løp med få deltakere og stort sett bare fått positive tilrop. I de tilfeller det motsatte har skjedd, har jeg sagt fra til arrangør i etterkant.

Hør med arrangør om makstid og kos deg i skilpaddefarta. Det er de treigeste som får mest valuta for løpet :)

Takk for oppmuntringen :) er 4,5t på meg til sperrefrist (32km)

Johnny Puma

Legg innav Johnny Puma » 13 jun 2019 09:05

Spurven321 skrev:Har altså meldt meg på helmaraton, i ren galskap og nå begynner nervene og usikkerheten å komme.

Jeg har ikke fått trent så mye som jeg egentlig skulle de siste 2- 3 månedene pga skade. Ganske lite egentlig. Men er frisk nå.

Spurven321 skrev:
lettsvett skrev:"Ser også at alle som har meldt seg på samme løpet er raske løpere og er redd for å bli hengende igjen slik at arrangør og alle må vente på den treige, haha"

Det er 29stk

Det var en kompakt maraton, må man si. :-)

Jeg vil definitivt anbefale deg å gjennomføre løpet. Klarer du "fint" 25km i rolig tempo klarer du 42km også. Legg gjerne inn 1 minutts gange hvert 10.minutt, da får du litt variasjon og muskulaturen holder seg betydelig bedre, slutt-tiden blir til syvende og sist bedre av dette.

En annen ting er at du ALDRI får trent "slik som du skulle". Det vil alltid være skader, forkjølelser, reiser og andre distraksjonsmomenter. Hvis du skal vente på at du får gjennomført den perfekte oppkjøringen blir det aldri noe av maratonplanene dine.

Spurven321

Legg innav Spurven321 » 13 jun 2019 15:02

Johnny Puma skrev:
Spurven321 skrev:Har altså meldt meg på helmaraton, i ren galskap og nå begynner nervene og usikkerheten å komme.

Spurven321 skrev:

Det er 29stk

Det var en kompakt maraton, må man si. :-)

Jeg vil definitivt anbefale deg å gjennomføre løpet. Klarer du "fint" 25km i rolig tempo klarer du 42km også. Legg gjerne inn 1 minutts gange hvert 10.minutt, da får du litt variasjon og muskulaturen holder seg betydelig bedre, slutt-tiden blir til syvende og sist bedre av dette.

En annen ting er at du ALDRI får trent "slik som du skulle". Det vil alltid være skader, forkjølelser, reiser og andre distraksjonsmomenter. Hvis du skal vente på at du får gjennomført den perfekte oppkjøringen blir det aldri noe av maratonplanene dine.

Takk for oppmuntrende svar og du har rett i det du sier :) Skal definitivt prøve med den gåinga :)

Spurven321

Legg innav Spurven321 » 15 jun 2019 16:05

Det ble og jeg fullførte på 4.52 :D målet var under 5t så er superfornøyd. Ingen vonter heller :)
Smalt på 33k med kramper under beina da, haha ups.
så planen om å øke farta gikk i dass

jimrickman

Legg innav jimrickman » 07 aug 2019 07:27

Jeg vil definitivt anbefale deg å gjennomføre løpet.
driving directions

Johnny Puma

Legg innav Johnny Puma » 07 aug 2019 07:34

Spurven321 skrev:Det ble og jeg fullførte på 4.52 :D målet var under 5t så er superfornøyd. Ingen vonter heller :)
Smalt på 33k med kramper under beina da, haha ups.
så planen om å øke farta gikk i dass

Godt jobba, ikke dårlig dette! Krampe etter 33km er normalen når man ikke har fått trent en del på å jobbe kontinuerlig i 3-5 timer. Så du er i godt selskap. :lol:

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»