Legg innav Veteran » 29 apr 2019 09:40
Hei! fint at du ogsaa holder i gang og med fine vaarkvelder i gamle Noreg er det fint " Ut mot havet", men det har vaert mer
storm enn normalt denne vintern paa holmen der jeg vokste opp.. Men naa er det snart ikke mange sjeler igjen der ute, saa desverre faar vi vel
rett vi som tippet at da brua kom ville flyttelassene gaa feil vei. ^650 innb. i 1950 og ca. 250 naa sier mye. Jaja, dengang var det bare fattige
fiskere der, naa er det ingen fattige men mange oljesjeiker... For ordens skyld, jeg vil ikke tilbake. Det var historietimen.
Og hofta funker bra forstaar jeg? Iblant kommer tanken om at jeg har visst ei moderne hofte jeg ogsaa, men sannelig om jeg merker mye til den,
akkurat like lite som til mitt merkelige hjerte som hopper og danser men aldri gir meg problemer.. Og ikke vet jeg hvem jeg fikk nytt blod ifra
da det var tomt, men apparatet funker fint. Bare aa bukke og takke, og tanken paa hvor naere paa det var er utrolig. Takk & takk.
Sykler du litt naa? Jeg var litt sloe aarets to foerste mnd. fordi biken kranglet og jeg fant ingen ny som jeg likte. Vil ha litt hoeyere utveksling
og noen kg. mindre aa dra paa, men finenr ingen. Har naa faatt finjustert Meridaklumpen slik at den i alle fall gaar bra, og det har blitt 5-7 turer
i uka i 2 mnd. Har hatt noen uker med god varme, + 27-33 og litt friskt regn om natta og det har vaert ideelt.
Kona har faatt nytt kjoeretoey, men ungdommen du vet gidder ikke mye, haha, det hjelper henne ikke aa vaere 29 aar yngre naar jeg holder
foelge med unggutta i sykkelklubben. Saa hun foretrekker Toyota,akkurat naa paa tur til storbyen Chengdu sammen med venninner, men jeg
koser meg med vaar lille Bichon Frise` som er en riktig koseklump paa 5,5 kg. Den andre som var loepekompis ble desverre matforgiftet i hoest
og Vet. klarte ikke aa redde livet paa han, jeg savner han veldig.
Oensker deg o.a.a. en varm & fin sumar med mange fine turer opp paa fjellet og ut mot fyrlykta, kunne tenkt meg en tur for aa dorge laks men
vet ikke hvordan det blir ennaa. Risikerer vel aa faa bare roemlinger fra oppdrettsanlegg og den fisken smaker absolutt ikke som havlaks.