Hvor raskt mister man kondisjonen etter et treningsopphold?

INGEN vi gjentar INGEN har det rette svar på hva som er den riktige trening
Brukeravatar
kollis

Re: Hvor raskt mister man kondisjonen etter et treningsopphold?

Legg innav kollis » 28 sep 2019 13:42

Spørsmålet var uansett ikke om en styrkeøkt kan erstatte løping, men om det kvalifiserer som sone 1/2 trening.

alt er avhengig av hvor varm du er i hele kroppen ,når du starter å løfte vekter.Fordi å gåtur varmer kroppen sakte opp,men vekter berører bare enkelte områder i kroppen.dvs går du først 30min såkan du avslutte økta med å trene vekter ,da får du full effekt .STARTER du rett på med vekter ,har du ingen effekt før kroppen er varm .HVOR LENGE kroppen bruker for å bli varm . Er forholdet mellom fett og muskler ,mye klær du har på deg...hvor mye du har beveget deg tiligere på dag..DERFOR 30 min gang for å eliminere faktorer som forhindrer fremgang....

Håvard

Legg innav Håvard » 28 sep 2019 20:22

kollis,

Jeg starter alltid med 10 minutters oppvarming på tredemølle for å bli varm og har typisk på meg for mye klær for å bli varm og god. ;)

Kanskje jeg tar feil når jeg sier at jeg tror jeg kan snitte 120 i puls i løpet av en treningsøkt. Skal måle dette neste gang. Uansett tror jeg styrketreningen bare er sunn for kropp og sjel, skjønt jeg burde trent mindre styrke om jeg skulle blitt en bedre løper. Får ikke akkurat spesielt utbytte av denne brystkassa, foruten ekstra bagasje å drasse på. :lol:

Brukeravatar
kollis

Legg innav kollis » 29 sep 2019 08:23

problemet med mye muskler er mye større vedlikehold når man blir eldre....ellers så gjør du rett .JEG mener du får sone 1 ,dette er lett å se på bodybildere,,,DA sone 1 gir definerte muskler.....en annen bakdel er når du trener mye sone 1 ,får du mye muskler .SÅ EN TVINGES TIL Å KJØRE max for å senke muskel massen...

håvard b.

Legg innav håvard b. » 02 okt 2019 11:14

Håvard skrev:Spørsmålet var uansett ikke om en styrkeøkt kan erstatte løping, men om det kvalifiserer som sone 1/2 trening.

Nei.

Brukeravatar
kollis

Legg innav kollis » 03 okt 2019 14:20

mener du ikke skrev..... Håvard skrev:
Spørsmålet var uansett ikke om en styrkeøkt kan erstatte løping, men om det kvalifiserer som sone 1/2 trening.
DEN siste linja du skrev på side 3? :shock:

Brukeravatar
Nobaille

Legg innav Nobaille » 18 okt 2019 08:57

Personlig av min erfaring - jeg har nok til 50-60 minutter intensiv trening med små pauser mellom settene.
Hvis jeg ikke tar pauser, blir musklene veldig tette, og det er umulig å gjøre noe. Jeg la merke til at mer enn 5 tilnærminger til 1 trening fungerer dårlig for meg. Det er bedre 3-4 og med store vekter, eller belastningen er større når du løper (vekter) og mindre avstand.

Gå tilbake til «Trening»