boas skrev:Hei Veteran,
Når du mener at jeg skriver at han ikke skal bli sliten har du ikke lest godt nok. Det gjelder de rolige øktene imellom.
99,9% av alle som løper anbefaler et polarisert treningsregime. Når jeg leser dine innlegg ser det ut som du baserer alle dine råd på hvilke erfaringer du gjorde for en mannsalder siden, men diskrediterer alle andre meninger, enten de baserer seg på erfaring eller forskning. Mener du at det kun er oppnådde resultater som gir grunnlag for å uttale seg, og vil du i tilfelle trekke dine meninger om noen med bedre resultater mener noe annet?
Hei hei boas. det kladdet litt her igjen, faar se om dette funker naa..
Du har rett, 99,9 % anbefaler ogsaa aa trene paa moella, bruke pulsklokke etc. og hele tiden tenke paa puls,
zoner og for all del ikke trene for hardt. Hva viser resultatene for norske mosjonister etter at moella kom?
En god latter forlenger livet sies det, hahaha, jeg ler godt av deg. Du sier egentlig at resultatene vi opnaadde for
en mannsalder siden er helt uaktuelt, vi er jo naa gamle tullinger som maa baeres til sengs osv. Du prater som
du har erfaring, null.
Det opplegget vaar nye kamerat driver med er helt verdiloest, moella oedelegger en normal utvikling av loepesteget
og lyver om fart og innsats. Den moelle jeg tester iblant staar paa 15km/t. Det betyr 4min/km. og jeg har ikke oe
problem med den tiden. Etter 21 aar 100% uten trening, kun med aa trene opp alle skadde ledd/muskler etc. etter
trafikkulykka, samt faa paa plass ny hofte, saa begyne jeg aa loepe inn hofta i 2008. Mangel paa skogsveier o.l. her
omkring gjoer at jeg overgikk til sykling for ca. 9 aar siden . Jeg sykler minst 4-5 turer i uka hele aaret, og ofte
sammen med sykkelgruppa i Chengdu med mange unge. Jeg skal ikke fortelle hva sjefen kaller meg, haha.. det skulle
du visst som tydeligvis tror at vi som loep bra for en mannsalder siden allerede ligger down under.
Jeg tar gjerne imot raad fran andre saafremt de har noe aa komme med. Hittil har alle mine venner som tidligere
nevnt med Grete W. og Johan K. i spissen ikke hatt noe aa pirke paa, tvertimot. Saa bare kom med dine egne erfaringer
og raad, jeg er alltid aapen for aa laere. Jeg komme raldri til aa trekke mine meninger vedr. trening etc. fordi jeg
vet at 99,9 % av de mer erfaring er enig med meg, saa enkelt er det.
Derfor gir jeg kun toeffe men saklige og gode raad til alle nye mosjonister som spoer om det.
Ellers - hvis noen kommer til Kina som turist - ikke glem at Chengdu er mye bedre enn Beijing paa alle omraader,
og dere er velkomne med paa en passe lang sykkeltur med noen mils klatring i fjellene! Lykke til med all trening