denne var da intresang

INGEN vi gjentar INGEN har det rette svar på hva som er den riktige trening
RHA

Re: denne var da intresang

Legg innav RHA » 31 jan 2010 20:54

Hofta fram betyr muligens at kroppens tyngdepunkt skal ligge over foten i det frasparket skjer. Da får man størst mulig tyngde på foten og bedre fraspark. Men slikt tenker jeg da bare på når jeg går på ski.

Brukeravatar
Korak
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav Korak » 31 jan 2010 22:28

RHA skrev: Men slikt tenker jeg da bare på når jeg går på ski.

Det er vel bedre å tenke på skiteknikk når du går på ski?
Gunnar Müdtzy-Knutsen

Brukeravatar
turbo

Legg innav turbo » 02 feb 2010 12:54

Har nå jobba med armer og hofter i ett år med trener og tidene har forandret seg sakte men sikkert og jeg stopper forhåpentligvis ikke der jeg er nå, men jobber meg videre.
Må si at å få det til å omsettes i kroppen hva treneren sier er ikke alltid lett, men dæ å gøy når det bare klaffer! ;)
Det verste som skjer meg er nå rompa henger i løpet og jeg føler jeg går ned i knærne.
Nå må jeg bare bli kvitt forkjølesen,uff! :twisted:
Turbo

oj*
Sted: Våland

Legg innav oj* » 02 feb 2010 22:31

Frekvens 180, uten tvil! Selv lange Paul Tergat holdt dette.. Holder farten oppe, og skadene på avstand. Vedr. stil er det derimot lett at fokus på dette ødelegger mer enn det hjelper.. Mange låser seg når de tenker for mye på hvordan de løper, og allt blir feil. Trener du riktig blanding av utholdenhet, bakke, fart og mage/rygg i tillegg, vil de fleste automatisk få et gradvis bedre løpesett, men ikke alle. Vi har noen ekstremvarianter her borte i Stavanger av gode løpere som har vært i Norgestoppen eller nær toppen i årevis, selv om stilen får mange til å stusse. Så man skal ikke alltid la skinnet bedra. Vet du noe om frekvens, og er istand til å lese fotisettet i forhold til tyngdepunkt skjønner man fort hvorfor enkelte ser rare ut, men likevel får gode resultater..

Gå tilbake til «Trening»