Forsøpling

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
pjw

Forsøpling

Legg innav pjw » 28 sep 2010 21:18

Under helgens Oslo maraton var det en gjeng fra PwC som stilte med egen langing underveis. Det må jo være lov, men det jeg ikke syntes noe særlig om, var at flere av dem kastet fra seg søppelet sitt (flasker, gel-tuber, plastposer) underveis. Jeg påpekte dette for en av de som kastet søppel, men fikk bare en kommentar tilbake om at "det skulle han fortsette med også". Jeg sa klart i fra hva jeg mente om det, men så allikevel vedkommende kaste fra seg mer søppel etter det. Jeg la også merke til rimelig mange gel-tuber og annet søppel i gatene, så det kan virke som om mange synes det er helt ok å gjøre dette. Er det virkelig holdningen blant folk at dette er ok? Jeg så til og med en fyr under Nordmarkstraver'n som kasta søppel inn i skogen. Da jeg påpekte dette, sa han bare surt at "du får vel plukke det opp du da". Utrolige holdninger. Har man søppel tar man det med til mål eller til drikkestasjonen og kaster det der. Ikke hvor som helst gatelangs eller i skogen. Vanlig folkeskikk gjelder vel også selv om man er ute og løper konkurranse!?

Andre som har synspunkter på dette?

Brukeravatar
Siri
Sted: Oslo øst

Re: Forsøpling

Legg innav Siri » 28 sep 2010 22:18

Helt enig! Normal folkeskikk gjelder selv med startnummer på brystet! Har plukket mang en tom gel-tube i Østmarka etter sykkelritt...

Løp selv Birkebeinerløpet med halvtomme gel-tuber, masse gel-søl og bananskall i baklomma! :lol:

Toneklone
Sted: Rygge

Legg innav Toneklone » 28 sep 2010 23:36

Enkelte eier ikke folkeskikk. Og det virker som jo mer "important" de er, jo mindre folkeskikk har de. Dette merker jeg også på jobb forøvrig.

Jeg klarer ikke engang å kaste fra meg drikkebeger på bakken ved drikkestasjonene. Jeg må kaste de i søppelsekken. :)

Black Gnat
Sted: Lier

Legg innav Black Gnat » 29 sep 2010 07:32

Jeg er helt enig med dere. Man bruker ikke mange kaloriene på å knuse begeret og ha det inne i hånden til neste drikkestasjon.

Jeg skjønner at elite løperne ikke gjør det men blant de glade ev. sure amatører bør det være en selvfølge!
Kjetil R.

Linda
Sted: Røyken kommune

Legg innav Linda » 29 sep 2010 08:21

Da jeg testet mine gel-tuber på Kystleden HM, holdt jeg dem med meg til drikkestasjonen og kastet dem der. Nei, en langestasjon som deler ut underveis, bør også avtale et kaste-sted underveis, der de rydder selv. Jeg har også sett det på sykkelritt at det ligger gel-poser overalt i skogen. Hvis man kan bære noe med seg når det er fullt, kan det også bæres med tomt.

Onyx

Legg innav Onyx » 29 sep 2010 09:56

PricewaterhouseCoopers-folket har vel problemer med å forstå verdier utover de som kan måles i pluss og minus på bankkontoen. Ser på hjemmesiden at de profilerer seg under slagordet "Hva har verdi for deg? Det er vårt utgangspunkt". Med holdningene trådstarter viser til kan man jo lure..

Temmelig latterlig at vi trenger å diskutere dette i 2010..

Dexter

Legg innav Dexter » 30 sep 2010 10:15

Hehe...

Her er det bare å sende en kjapp mail til Knut Grotli og spørre om det er slik han vil at hans ansatte skal oppføre seg når de "representerer" bedriften!

http://www.pwc.com/no/no/om/kontakt-oss.jhtml

LTR

Legg innav LTR » 30 sep 2010 18:58

Jeg jobber i PwC (skriver dog dette innlegget som privatperson) og er veldig skuffet hvis noen av "våre" har vist holdningene som det refereres til over - det er bare å beklage! Skal selvfølgelig ta tak i dette internt og bidra til at alle vet hva som er god kutyme og folkeskikk ved neste anledning.

Vil imidlertid presisere at PwC (såvidt meg bekjent) ikke hadde noen egen langing og at langingen det snakkes om i såfall var "privat". Vi hadde også ca 100 på start på søndag og håper og tror at forsøplingen det refereres til var et bittelite fåtall som sto for (men 1 er 1 for mange!). Nå er jeg selvsagt inhabil, men jeg opplever at den gjengse PwCer har gode holdninger selv om vi har god kontroll på debet og kredit :)

Mvh
Roger Telle-Hansen

Black Gnat
Sted: Lier

Legg innav Black Gnat » 01 okt 2010 08:24

LTR skrev:Jeg jobber i PwC (skriver dog dette innlegget som privatperson) og er veldig skuffet hvis noen av "våre" har vist holdningene som det refereres til over - det er bare å beklage! Skal selvfølgelig ta tak i dette internt og bidra til at alle vet hva som er god kutyme og folkeskikk ved neste anledning.

Vil imidlertid presisere at PwC (såvidt meg bekjent) ikke hadde noen egen langing og at langingen det snakkes om i såfall var "privat". Vi hadde også ca 100 på start på søndag og håper og tror at forsøplingen det refereres til var et bittelite fåtall som sto for (men 1 er 1 for mange!). Nå er jeg selvsagt inhabil, men jeg opplever at den gjengse PwCer har gode holdninger selv om vi har god kontroll på debet og kredit :)

Mvh
Roger Telle-Hansen

Jeg tror ikke vi skal henge ut kun PwC her, helt sikkert mange hyggelig mennesker der og virker som dere har mange aktive løpere, skiløpere og sykelister! :) og like sikkert er det at man finner personer fra de fleste bedrifter som kaster søppel i naturen. Jeg blir litt flau som løper når jeg ser hvor mye gel tuber som ligger slengt rundt stiene der jeg løper. Jeg kan ikke fatte at man trenger gel på treningstur under 2 timer :?: og da burde man jaggu klare å ta det med seg tilbake til bilen!
Kjetil R.

Brukeravatar
tim
Moderator

Legg innav tim » 01 okt 2010 09:46

Her sitter vi vel i glasshus alle sammen fra tid til annen! Jeg vet jo hva jeg selv gjør når jeg er ute på tur - og kan / må bare gå i meg selv! At det blir litt fokus på det er bare bra!
Og kanskje vi alle heretter kan tenke litt mere før vi bare kaster fra oss....
Når det gjelder Oslo Maraton spesifikt - så så ikke jeg noe spesielt i så måte, men det kan jo også være fordi jeg løp maraton og samtidig var så sliten at jeg ikke så hva som lå rundt meg....

Åkke som - jeg skal i hvertfall skjerpe meg :)
Mvh Tim

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»