Hva blir ditt neste skopar?

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
Brukeravatar
ipconfig

Hva blir ditt neste skopar?

Legg innav ipconfig » 19 jan 2010 19:16

Tenkte å opprette denne tråden siden den gamle var veldig morro å lese igjennom. Jeg har nå løpt med Brooks Ravenna (kjøpte fra usa siden de ikke selges her i landet) i 5 mnd og de er utrolig gode som lettvektere for moderate overpronerere. Jeg veier rundt 88kg (+- 2kg) så jeg må si skoene er holder meget bra. Har et par med Brooks Axiom som jeg har løpt 1300km med og de føles like gode.

Er det noen som løper med Nike Zoom Elite? Disse er vel i samme sjanger.

Brukeravatar
Tombody
Sted: Sandnes

Re: Hva blir ditt neste skopar?

Legg innav Tombody » 19 jan 2010 20:27

Nike Zoom Air Elite har vært min klare favorittsko siden 2007, uansett kategori. Skoen er ingen lettvekter som første generasjon, så til de mer spenstige øktene kan man sikkert finne noe lettere. Jeg overpronerer ganske betydelig, men skoen håndterer dette veldig bra, selv med moderat støtte. Skoen er smal i hælpartiet, så hælen min sitter der den skal. Det er det viktigste for meg. Og den er romslig nok i fronten. Min neste trenings-/maratonsko blir en ny Nike Zoom Air Elite.
Eldre, sterkere, raskere …

Brukeravatar
turbo

Legg innav turbo » 19 jan 2010 21:39

Jeg har akkurat fått 2 par nye Adizero LT i hus, mine 5 og 6. Adizero, greit å ha for kommende sesong.
Hvorfor gå på let etter noe annet når man er super fornøyd med hva man har!
Så jeg skjønner deg med dine Nike Air Zoom Elite, dattera er like fornøyd som du der.
Turbo

Brukeravatar
EsspeN

Legg innav EsspeN » 19 jan 2010 22:51

Neste skopar for meg er Saucony Fastswitch 4 som kommer i februar.

Brukeravatar
Jan Olav
Sted: Gjøvik
Kontakt:

Legg innav Jan Olav » 19 jan 2010 23:06

Jeg er sugen på Mizuno Wave Musha 2 som jeg fingret med på sportsmessa på søndag... Denne var oransje og ikke blå som på bildet på runningwarehouse. Litt lavere profil enn Ronin 2, men ørlitt tyngre. Mer støtte? Tror dette er en bra sko!

Fomlet også med Mizuno Wave Universe 3 som ikke er mer enn 130 gram! En skikkelig lettvekter som sikkert fungerer bra opp til 10 km, men blir for spinkelt for lange løp...?

Arild
Sted: Oslo

Legg innav Arild » 20 jan 2010 09:48

Var i usa i sommer og 'hamstret' joggesko. Asics Gel-Hyperspeed 3 ble fort en favoritt av de skoene jeg kjøpte, som jeg fikk for den latterlig lave prisen av 60 usd. Har brukt disse skoene på maraton og kommer til å gjenta det. Nike Lunartrainer synes jeg også er bra, men disse skoene krever til tilvenning, i hvert fall for min del. Kjente det i leggen etter de første treningene. Asics Gel-DS Trainer brukes mye på langturer.

RHA

Legg innav RHA » 22 jan 2010 20:48

Har lyst til å prøve disse når de kommer utpå våren: http://www.terraplana.com/the-evo. Men vet jo ikke noe om vekt eller om de i det hele tatt blir å få tak i her i landet.

Brukeravatar
ftfoi
Sted: Eidskog, Hedmark

Legg innav ftfoi » 23 jan 2010 18:50

Har vært og kikket litt rundt, og ble anbefalt Asics Gel Nimbus 11 .
Men nå veier jeg 100+ kg og tror jeg overpronerer litt, så lurer på om Asics Gel Kayano 15 kan være et bedre valg.

Noen som har noe å si om disse?

Har tenkt meg nedenom Løplabbet for å ta en sjekk av proneringen og dermed sko, men tenkte jeg skulle få noen tips her også.
I will live forever...
or die trying!

Rambøl-gruppen | Det var jo fint...

Brukeravatar
sodalo
Sted: Kyrksæterøra

Legg innav sodalo » 24 jan 2010 15:30

ftfoi skrev:Har vært og kikket litt rundt, og ble anbefalt Asics Gel Nimbus 11 .
Men nå veier jeg 100+ kg og tror jeg overpronerer litt, så lurer på om Asics Gel Kayano 15 kan være et bedre valg.

Noen som har noe å si om disse?

Har tenkt meg nedenom Løplabbet for å ta en sjekk av proneringen og dermed sko, men tenkte jeg skulle få noen tips her også.

Jeg har ikke prøvd noen av de, men kjenner noen som har de. Som du sier er Kayano gode for de som overpronerer og Nimbus er gode for de som normalpronerer. Du bør absolutt finne ut om hvordan du pronerer før du bestemmer deg. I tillegg til Kayano er Addidas Salvation (de har jeg brukt) og Mizuno Wave (god kritikk i tidligere tester) gode alternativ for de som overpronerer. Prøv deg fram på mølla hos Løpslabbet for å finne ut hvilke som passer best på foten.

Brukeravatar
Gunnar Bruun
Sted: Harstad

Legg innav Gunnar Bruun » 25 jan 2010 16:29

Arild skrev:Var i usa i sommer og 'hamstret' joggesko. Asics Gel-Hyperspeed 3 ble fort en favoritt av de skoene jeg kjøpte, som jeg fikk for den latterlig lave prisen av 60 usd.

Bruker Hyperspeed 2, og er min favorittsko. Det er vel ikke mye forskjell mellom 2 og 3 såvidt jeg kan se, og kommer til å gå for 3'ern når mine er utslitt.

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»