Hva har du spist til middag i dag?

Du er det du spiser

Re: Hva har du spist til middag i dag?

Innlegg EspeN » 08 Feb 2010 21:36

turbo skrev:Trenger dere oppskrifter gutter så bare si ifra.
Alt dette går fortere enn dere tror.
Turbo

Det jeg trenger er en samboer :)
Nei, jeg er slik som TV som med MAT.
Jeg bruker rett og slett ikke tid på det. Raskest mulig = best mulig.
EspeN

Innlegg SAUCONY » 08 Feb 2010 21:39

I dag vart det ovnsbakt laksefile med sitronpepper og litt sitron på. Grønnsakblanding : gule gulrøtter og brokkoli, poteter,steikt løk + kvitløk og lettrømme- nam,nam.
Bjørn F. --- Årets mål : Under 3 timer i Oslo Maraton
Brukerens avatar
SAUCONY

Innlegg Korak » 08 Feb 2010 21:42

EspeN skrev:Gunnar! Vi har noe å lære av Turbo :)

Ja, helt klart. Men det absolutt viktigste er at det må gå unna på maks 10 minutter. Når jeg kommer hjem fra jobb er jeg ikke spesielt motivert til å stå å skramle med gryter i det uendelige. Må ha mat raskt, og en kjapp hvil før trening.

Grøt er ikke definert som menneskeføde i min verden.

Turbo sin middag hørtes vedig god ut, men sansynligvis lysår fra mitt kompetansenivå. Jeg er stolt hver gang jeg klarer å steike speilegg uten at de setter seg fast i pannen.

Rema 1000 har begynt å selge mange ok retter som er kjappe å lage (tror konseptet er middag for under 100-lappen)
Gunnar Knutsen
Brukerens avatar
Korak

Innlegg EspeN » 08 Feb 2010 21:47

Ser frem til oppdateringer fra deg Gunnar i denne tråden...
... tror vi legger vekt på mye av de samme tingene i matlaging. At det går meget raskt!
Jeg skal faktisk innrømme at jeg lager aldri ris/poteter fordi det tar alt for lang tid.

Spiser jeg fisk til middag. ja da spiser jeg fisk. Laks + en boks kesam vanilje synes jeg er godt :)
Men jeg kan selvsagt forbedre meg.. Skjønner jeg må ta meg en tur på REMA1000
EspeN

Innlegg turbo » 08 Feb 2010 22:19

Okey Espen og co.
Handle må dere.
Squash, championg,løk, vårløk/purre, paprika hvis det tåles. (Grønn paprika er tyngste for fordøylsen.)
Har dere frys kan man kjøpe fryste grønnsaker og alltid ha i hus.
Samme med kylling,kalknfilét og fisk. Gode krydder holder lenge og er en god innvestering.
Ris og pasta og ikke glem hirse! (fett)

Hirse med grønnsaker: Svits 1 hakked løk med hakket gul eller rød paprika, event, hakket championg-vårløk eller annet i kokosolje.
1 kopp hirse 2 kopper vann kokes opp, taes av varmen slik at restvannet trekker inn i hirsen. (Kokes veldig raskt.)
Så kan du ta litt reker eller rester av kyllingen eller eller.

Også var det delfiafett til å steke i.
Tomatbokser.

Til kvelds i stede for egg- en boks med makrell i tomat med hakket frisk løk på grovbrødet.
Da har dere antioksydianter og sindt fett.

En suppe med mye godt i kan dere porsjonere og er fort oppvarmet når tiden er knapp og sulten stor.
(1 kylling kokes i vann (kraft) +1 boks tomater eller 2, løk, hvitløk, kanel, aprikoser på boks- bruk litt av sukkerlaken i, salt og pepper og gjerne smaksett med oregano, basillikum o.s.v. bruk fantasien.)
Røykelaks og pasta litt fløte eller creme fraiché, basillikum og hvitløk, vips ferdig.
Salat vaskes tørres av og oppbevares i plastpose -lukket i kjøleskapet, da kan dere ta ut litt etter litt som trengs.
Gammelt brød kuttes opp i små terninger stekes i panna med krydder og salt (i kokosolje)og når den er avkjølt opp i tett boks og så har dere det også parat til innsats.
Bruk litt tid en gang i mellom. Ingen unnskyldninger her igården takk.
Right on boys.
Lykke til.
Bare fantasien setter grensene.
Skal sette opp mer framover Espen hvis interressen er der.
Lykke til.
turbo :)
Brukerens avatar
turbo

Innlegg workingclasshero » 08 Feb 2010 22:38

fullkornspasta + gildes go' og magre wienerpølser på meg i dag.

ikke bli overrasket om dette gjentar seg i fremtiden :shock:
workingclasshero

Innlegg turbo » 08 Feb 2010 22:41

Pølser kommer ikke på menyen her i huset, med unntak 1 gang hvert 2. år kanskje -kalkunwiener.
Turbo
Brukerens avatar
turbo

Innlegg Korak » 08 Feb 2010 23:24

Takk for innspill, Turbo. Jeg bodde i Tyskland uten å spise pølser en eneste gang, og det var jo en megatabbe. Siden du bor midt i pølsenes hjemmland, Turbo, så bør du prøve. Tyskere kan øl og pølser!

Espen, der finnes posjonsris som kun skal koke i 5 minutter. Om du koker opp vann på vannkokeren, samtidig som du har en gryte på komfyren med platen på, så peiser du vannet og posjonsrisen oppi. Inni komfyren kan du ha f.eks svinenugets eller kalkunnuggets som du varmer på grillen. Det blir passe varmt på samme tid som risen blir ferdig. Som saus peiser du på med sweet chilli sauce.

Sikkert ikke sertifisert av kostholdsfreakene, men et varmt måltid på under 10 minutter.
Gunnar Knutsen
Brukerens avatar
Korak

Innlegg Lupus » 09 Feb 2010 08:01

Espen: Siden du er opptatt av at det skal gå raskest mulig. Dette er det jeg spiste til middag i dag: 6 store mangoer (det er bare å skrelle og spise ;) ) Det smaker så søtt og godt, mm. Men husk å spise modne, de skal gi etter for et lite trykk. Jeg bruker ofte å lage meg en stor salat en stund etter middag (kanskje en time), det tar veldig rask tid. Bare skjær opp grønt, paprika, tomat, litt avocado, osv.
Lupus

Innlegg Tompa » 09 Feb 2010 08:25

Oi, en middagstråd det liker jeg! =)

I går: Kyllingpai med salat til
I dag blir det: uncle Bens szechuan sweet n sour m kylling og ris.

faktiskt kylling 2 dager på rad menmen.. godt er det
Tompa

ForrigeNeste

Gå til Kosthold

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester