Hva har du spist til middag i dag?

Du er det du spiser

Re: Hva har du spist til middag i dag?

Innlegg EspeN » 09 Feb 2010 09:45

Lupus skrev:Espen: Siden du er opptatt av at det skal gå raskest mulig. Dette er det jeg spiste til middag i dag: 6 store mangoer (det er bare å skrelle og spise ;) ) Det smaker så søtt og godt, mm. Men husk å spise modne, de skal gi etter for et lite trykk. Jeg bruker ofte å lage meg en stor salat en stund etter middag (kanskje en time), det tar veldig rask tid. Bare skjær opp grønt, paprika, tomat, litt avocado, osv.

Jeg tenkte faktisk på deg når jeg var på Las Palmas og løp halvmara for et par uker siden da jeg spiste denne frukten her..
Aner ikke hva det er for noe - men den smakte helt allright og jeg fikk tatt et bilde så kanskje mysteriet blir løst i dag...Papaya?
tror ikke det er melon ivertfall, men mulig jeg tar feil....
Det var du som spiste så sinnsykt mye frukt ikke sant? 80-10-10 eller no?
Bilde
EspeN

Innlegg Tarzan » 09 Feb 2010 10:44

SELVfølgelig måtte jeg være med her også. Jeg spiste 400 gram medisterdeig, blandet med en løk og sterk chili, smør og mye cocosa. Kjøttdeig var for magert, så jeg fant en medisterdeig med nesten 25 prosent fett, og 13 gram protein. Smakte fantasktisk nydelig. Siden jeg er syk, slipper jeg unna med halvparten av det jeg pleier å spise. Pokkers unger som drar hjem alt som er av forkjølelser... ;)

Men en hilsen til Espen, som startet en veldig lur tråd her, her tror jeg mange kan få tips og nyttige..nyheter?
Tarzan

Innlegg turbo » 09 Feb 2010 11:45

Tarzan,
synd at du er blitt syk, men godt å ha noen å dele frustrasjonen med.
God bedring, jeg begynner å få uroen for å komme igang igjen og det er et godt tegn i hvertfall.
Turbo
Brukerens avatar
turbo

Innlegg turbo » 09 Feb 2010 11:51

Joda sikkert pølsenes land, men jeg har aldri vœrt pølsespiser. Kun røkt middagspølse som jeg må ha når jeg er hjemme i Søgne. Skal være bra for å få opp blodverdiene :?: ble meg sagt som barn.
Lurer på hva der var i pølsene den gang i Kristiansand hos slakter Frivoll.
Du vet jeg er så norsk at jeg salter og tørker mine lammelår hvert år før jul. Dette er kanskje ikke så sundt.
Turbo
Brukerens avatar
turbo

Innlegg Lupus » 09 Feb 2010 14:57

Espen: Det der er papaya ja. Den er fantastisk god og smaker nesten som en sukkermelon :D
Lupus

Innlegg Kristin » 09 Feb 2010 18:01

Litt lettere sjokkert over matvanene her på forumet :shock: (med unntak selvsagt) Spreke gutta med så dårlige kostvaner - ikke bra :cry:

Det kan gjøres enkelt. Frossen fisk (laks på Rema 1000 i ferdige stykker) enten krydret, marinert eller "plaine" tas opp om morgen og hives i ovnen når du kommer hjem. Mens det står i ovnen (og det tar max 15 min) - koker du opp grønnsaker event. lager en salat (spinat, pinjekjerner, salatbønner, mais, tomater osv osv)Digg mat ;)

Man kan jo også få ferdig strimla kyllingkjøtt/svinekjøtt (dette hvis man ikke har tid til å kutte opp filetene ;) ) osv som man kan woke i panna (trenger IKKE wokpanne) hiv deretter oppi litt grønnsaker (gjerne frosne) og kanskje en saus. Max 15 min. Risen/potetene kan du koke samtidig.

Kjøttboller med tacokrydder kanskje (ok - tar kanskje litt lengre tid). En gang du har tid lager du MANGE, fryser ned og tar opp ved behov.

Jeg er veldig glad i kyllingkjøttdeig (som jeg varierer med krydder fra gang til gang) sammen med en STOR posjon med salat. Spinat er veldig enkelt da det ikke trenger å kuttes opp.

Og hva med Rema 1000 sine fiskekaker - nam nam

Kom igjen gutter - enklere og raskere enn dere tror :)
Brukerens avatar
Kristin

Innlegg Adelheid » 09 Feb 2010 19:27

Oioioioi, er denne tråden egentlig en fordekt konkurranse om hvem som har det dårligste kostholdet, eller? :o
Jeg spiser skikkelig middag hver dag, tross tidsklemme og ulvehunger når jeg kommer inn døra hjemme. Cluet er planlegging. Denne uka har jeg det skikkelig travelt, men har en del ferdige middager i fryseren, samt at det går an å sprite opp halvfabrikata en gang i blant. I går; fullkornspasta med tomatsaus og kjøttboller (sjølmekka), i dag; fiskegrateng (litt selv, litt hjelp).
Jeg lager store middager innimellom og fryser ned flere porsjoner, og hvis jeg har gjester på middag lager jeg alltid mye mer enn det som går. Så kan jeg ha festmiddag midt i uka en annen gang, veldig smart synes jeg selv. Tar omtrent like mye tid å lage middag til én som til mange, så da kan man like så godt lage mye når man først er i gang. Men så er jeg både glad i å lage mat og glad i å spise god mat - mat er mer enn bare bensin for meg i hvertfall. :ugeek:

Var mange år jeg heller ikke trodde jeg hadde tid til å lage meg skikkelig middag, men man må bare starte (som med alt annet), så kommer man inn i rutinen. Er egentlig mer lei oppvasken jeg, drømmer om oppvaskmaskin... Hadde spart mye tid der. Men har satt en fryser der oppvaskmaskinen kunne stått, og det er nok et bedre valg (oppvask må vel nesten kunne regnes som restitusjonstrening). :roll:

Hvis dere betaler grovt så kan jeg vurdere å slutte jobben og starte cateringservice for supermosjonister i tidsklemma? Så kan jeg trene på dagtid når alle andre er på jobb, det hadde vært noe, hehehehe :D
I'm on a run - fast - to where I don't care!
Futt'n Fart Running Teams blogg
Brukerens avatar
Adelheid

Innlegg EspeN » 09 Feb 2010 19:34

Dagens middag ble nesten identisk som i går.
3 bananer + 20 biter sushi etter en 8x1090m intervallsøkt på Bislett :)
Lurer på hvor kreativ jeg er i morgen :)
EspeN

Innlegg sodalo » 09 Feb 2010 20:01

Kristin skrev:Litt lettere sjokkert over matvanene her på forumet :shock: (med unntak selvsagt) Spreke gutta med så dårlige kostvaner - ikke bra :cry:

Vi holder oss spreke slik at vi har bedre samvittighet til å ha dårlige kostvaner! :lol:
Mål: 10k: 34 min ~ halv: 1.16 ~ maraton: 2.40
Brukerens avatar
sodalo

Innlegg EspeN » 09 Feb 2010 20:05

sodalo skrev:
Kristin skrev:Litt lettere sjokkert over matvanene her på forumet :shock: (med unntak selvsagt) Spreke gutta med så dårlige kostvaner - ikke bra :cry:

Vi holder oss spreke slik at vi har bedre samvittighet til å ha dårlige kostvaner! :lol:

Tipper at de gutta her som spiser dårlig middager har en fellesnevner.. Vi er single :)
EspeN

ForrigeNeste

Gå til Kosthold

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester