Garmin Forerunner 310xt

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
Bendik

Garmin Forerunner 310xt

Legg innav Bendik » 19 okt 2010 14:29

Jeg vurderer å kjøpe meg en Garmin Forerunner 310xt, men tenkte jeg skulle forhøre meg litt rundt om hva folket tror om denne GPS-klokken.

Hvordan fungerer den mot løping, sykling og langrenn?
Noen som har opplevd feil ved den?
Fordeler/ulemper kontra andre produsenter av GPS-klokker?

Brukeravatar
Plagen

Re: Garmin Forerunner 310xt

Legg innav Plagen » 19 okt 2010 21:07

Jeg tror den klokka er helt super. (Eller rettere sagt, jeg vet)

Den fungerer til alt du skal bruke den til.

En vanlig feil er at pulsbelte begynner å fuske.(voldsomme puls-spikes)
Belanor virker som de er kjent med problemet for så langt jeg vet så bytter de uten å mukke viss du har kvitering.

I følge meg ligger alle fordelene i garmin sitt produkt fremfor polar, suunto og alt rælet man finner på plasser som clas og teknikmagasinet.
Ett lite forebehold om timex ironman klokka, for den vet jeg ingenting om. Kan hende den er en innertier for alt jeg vet.

Brukeravatar
Einar

Legg innav Einar » 20 okt 2010 08:58

Garmin Forerunner er en ren treningsklokke med innebygd GPS. Den er unik i forhold til brukervennlighet. Det er rett og slett så enkelt at du bare setter på deg pulsbeltet trykker start og løper :-) Overføring av data til PC er kjempeenkelt. Rett og slett bare plug and play. Den fungerer til alle idretter og kan suppleres med footpod til innendørstrening eller sånn sykkelgreie som jeg ikke vet hva heter (;-)). Den kan forhåndsinnstilles på alle varianter av treningsøkter og automatiske runder med alarmer for fart, puls og høyde om du vil det. I tillegg kan du dele øktene dine i forskjellige treningsforum eller på facebook gjennom garminconnect eller annet.

Det eneste den mangler er analyseverktøyene til Polar og Suunto. Min erfaring er at det er ting som blir lite brukt...

Enkelt og greit den perfekte treningsklokke.
"If you feel like eating, eat. Let your body tell you what it wants." - Joan Benoit Samuelson
Blogg

Onyx

Legg innav Onyx » 20 okt 2010 09:45

Enig med de to foregående talere - garmin er helt topp og skulle jeg kjøpt ny klokke i dag hadde det blitt 310xt. Har i dag forerunner 405 (den med sånn touch bezel eller hva de kaller det - "hjul" àla ipod etc). God klokke det også, men det hender det blir litt kluss med det hjulet - spesielt hvis det er veldig vått ute.

løpegjøken

Legg innav løpegjøken » 20 okt 2010 16:00

Har også en :P Veldig brukervennlig. Stor skjerm og store tall som er lett å se når en er i "blodtåka" under feks en intervall.
Har hatt kluss med pulsbeltet mitt også. Får byttet det hos belanor, som forøvrig har en utmerket service og oppdatering på "reklamasjonssaken" underveis.
Super å ha på kajakken og sykkelen også.

Jannicke
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Jannicke » 20 okt 2010 16:21

Dersom du ikke har et definert behov for pulsmåling kan jeg anbefale GF 205 som et prisgunstig og svært godt alternativ.
Jeg bruker den selv hele tiden til flere, ulike aktiviteter.

Brukeravatar
Gunnar Bruun
Sted: Harstad

Legg innav Gunnar Bruun » 20 okt 2010 20:31

Jannicke skrev:Dersom du ikke har et definert behov for pulsmåling kan jeg anbefale GF 205 som et prisgunstig og svært godt alternativ.
Jeg bruker den selv hele tiden til flere, ulike aktiviteter.

Helt enig. Den er kanonbra og koster under tusenlappen.

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»