Nakkeprolaps

Knær, Akilles, legg, hofte, rygg. Den skade du ikke har hatt er den du kommer til å få!
Brukeravatar
oyvjorge
Sted: Vestby

Nakkeprolaps

Legg innav oyvjorge » 27 feb 2013 15:41

Har en liten skiveutglidning i nakken og lurer på hvordan det er best å trene. Er det bra å løpe kort i jevnt driv i motbakker for å utnytte den ekstra belastingen på systemet eller løpe lengre turer? Tenker på at for hvert steg vil ryggsøylen presses litt sammen mot skiva. Noen som har erfaringer?

Brukeravatar
kollis

Re: Nakkeprolaps

Legg innav kollis » 28 feb 2013 07:24

Hvis du skal løpe litt ,hadde jeg valgt å kjøpe meg Hoka sko.
Eks en venn av meg løp 6km så var leggene så smerte fulle at han måtte avslutte....Han.Brukte penger på naprapat\manuell terapeut for å avhjelpe problemet.
Han fikk låne Hoka skoa mine og da var kunne han fortelle meg at nå greide han å løpe igjen,,(fordi vi trente sammen den dagen)
Mao mye mindre belastninger på kroppen når du sliter med ett eller annet.....
Leste om 100km løper på britiske n laget som ble tatt ut på 100km løp. Han var små skadet .Prøvde skoa og gjennom førte løpet .Han var vant til at kroppen brukte 14 dager på å komme seg etter slikt løp men nå kunne han trene etter 5dager uten smerter i kroppen.......
kanskje det er noe for deg.... ;)

Brukeravatar
oyvjorge

Legg innav oyvjorge » 28 feb 2013 14:06

Takk for tipset Kollis. Trenger nye sko til våren, så det kan jo være aktuelt. Men jeg kjøper ikke nye sko pga av hva de heter, men om de føles bra. Hva er det med Hoka som skal være så bra?

Brukeravatar
kollis

Legg innav kollis » 28 feb 2013 17:28

http://marcusscotney.blogspot.no/2012/0 ... eview.html
her kan du lese selv og ta din egen konklusjon.......nakken din velger jeg ikke å si noe om siden det handler om mat og kostilskudd...og da kan jeg være uheldig å tråkke på dine følser ,som ikke er min hensikt.

Audun

Legg innav Audun » 28 feb 2013 21:33

Ja nakkeproblemet skyldes sikkert feil mat eller kosttillskudd. Herregud, trur du virkelig at alle skader osv skyldes feil mat og kosttilskud?? Har man kink i nakken, skiveutgliding i rygg eller nakke så har det iallefall ikke mat å gjøre.

Brukeravatar
oyvjorge

Legg innav oyvjorge » 28 feb 2013 22:28

Jeg synes skoene virker interessante, skal lese om dem når jeg får tid. Ser ikke ut som siste mote, men det viktigste er jo at de er gode å løpe med. Når det gjelder nakken, tenkte jeg på ev øvelser el.

kollis skrev:htt//marcusscotney.blogspot.no/2012/09/hoka-one-one-review.html
her kan du lese selv og ta din egen konklusjon.......nakken din velger jeg ikke å si noe om siden det handler om mat og kostilskudd...og da kan jeg være uheldig å tråkke på dine følser ,som ikke er min hensikt.

Brukeravatar
kollis

Legg innav kollis » 01 mar 2013 04:17

Rundt en slik nakke skade audun legger det seg alltid forkalkninger ,jeg synes det er lurt i den forbindelse å redusere forkalningen .
Øke blodårenes evne til frakte næring hadde jeg også valgt....men det ble vell for mye følser for deg audun.....Beklager! Fint at du ikke fyrte av noe person angrep ;)
Der ser du Mr Ø det er fort gjort at noen velger å bli sinte........argumenter har ingen betydning så vær gang jeg skriver noe blir 6-7 stykker sinte :roll:
ps det var derfor jeg skrev det jeg skrev,,forsto at du ikke var intresert skulle bare sjekke din reaksjon.... :D

Audun

Legg innav Audun » 01 mar 2013 05:34

Ble ikke sint jeg,,sa bare at jeg ikke trudde på det du sier. Det må du også tåle uten å komme med småfrekke komentarer tilbake.Noe du gjør ved å være ironisk osv.

Brukeravatar
oyvjorge

Legg innav oyvjorge » 01 mar 2013 15:02

Nå har jeg endel forkalkninger i nakkepartiet fra før av. Hva mener du skal til for å unngå forkalkninger?

Brukeravatar
kollis

Legg innav kollis » 01 mar 2013 16:50

må svare audun .
Hadde vi diskutert hadde jeg vært ening med deg...
Nå er vi i et forum hvor vi diskuterer Audun her prøver jeg meg med mine argumenter.
Du bruker ikke argumenter og i tilleg starter du en diskusjon med meg.Da er det mine regler som du må følge .De nevte jeg på forhånd .
Regelen er ..har du ikke noen argumenter .Er din verbale påstand kunn et følses utbrudd(mulig frustrasjon) uten essens.Den kan du legge ut for seg selv ,men når du retter dette mot meg .Kan jeg tilate meg å gjøre det litt mer rafinert tilbake.Hvist jeg ønsket å diskutere din saklighet med deg så hadde jeg ikke det.Bort kastet energi.
Jeg ønsker at mroyvjorge kommer med gode mot argumenter.For meg har han ansvaret for sin kropp,jeg gir han andre vinklinger...

oyvjorge svar på ditt spøsmål da har jeg to alternativer begge hjelper kroppen å balansere ph og det viser seg gi posetive utslag på forkalkninger i kroppen.
bør ikke tas sammen med farmasøytiske
produkter som inneholder litium (brukt
ved psykoser, schizofreni og bipolar lidelse),
Carboplatin3 (cellegift: eggstokk- og lungekreft)
eller Cisplatin (cellegift: kreft i testiklene, blære....
Synes Biovita Zeolitt pulver eller syba herba+ kapsler er det beste og de er norske produkter som tilåmed tyske og sveitsere importerer....at dette er noe vidunder kur er det ikke ,men å ta selv ansvar for denne balansen når man blir eldre synes jeg er viktig .Siden kroppen trenger mer og mer tid til å regenere seg jo gamlere du blir...

Gå tilbake til «Skader»