Beste tredemølle - hvilken skal jeg velge?

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
tornesor

Beste tredemølle - hvilken skal jeg velge?

Legg innav tornesor » 05 mar 2020 22:16

Vurderer å kjøpe meg en tredemølle, men er veldig usikker på hvilken jeg skal velge.

Det er jo ekstremt mange tester, men virker som denne siden er seriøs vertfall:
https://www.getfitness.no/test-av-tredemoller-for-hjemmebruk-best-i-test/

Noen som har noen erfaringer og dele med til en som er på utkikk etter en tredemølle?

Trenger ikke noe veldig avansert, skal kun komme iform. Er også fint om tredemølla har litt høy vekt for brukeren, siden jeg veier 110 kg (som forhåpentligvis blir mindre om jeg kommer igang med en mølle :D )

prophetSe7en

Re: Beste tredemølle - hvilken skal jeg velge?

Legg innav prophetSe7en » 08 mar 2020 10:49

Jeg ser etter ny tredemølle selv, men helt umulig å finne seriøse tester av møller her i Norge.

getfitness, hardworkout, best-i-test, test, test-vinnere og lignende sider bare repeterer hverandre, og jeg tror faktisk ikke de har testet en eneste mølle selv men skriver en test ut i fra spesifikasjoner. I tillegg så har de alle linker til nettbutikken hvor de får betalt for alle videreklikk. Med andre ord direkte svindel og ikke noe jeg vektlegger når jeg skal kjøpe mølle.

Ved kjøp av mølle må en nok basere seg på andres erfaringer, men de begrenser seg ofte til de dyrere modellene som T70.

Mitt budsjett streker seg til maks 13 000. Den MÅ ha hurtigtaster på hastighet helt opp til 18 kmt, og ikke de vanlige 3-6-9-12 knappene. God og stabil å løpe på uten for mye knirking, og den må selvsagt være holdbar over tid.

Ting som stor fancy skjerm, netflix osv bryr jeg meg svært lite om, til det har jeg tv på veggen i treningsrommet. Hadde vært supert om jeg kunne programmere egne intervaller, men igjen ikke noe som er høyt prioritert og sikkert ikke noe jeg får innenfor mitt budsjett.

Har sett meg ut følgende modeller, men vanskelig å finne erfaringer med de.

Reebok Jet 300 til 12-13 000
Titan Life S Line 830 til 10 000
Masterfit TP 150 til 12 000

I tillegg vurderer jeg Sole F63 til 13999, men den er egentlig utenfor mitt budsjett og sånn sett ikke veldig aktuell

Noen som har noen innspill å komme med her?

torbjornhb

Legg innav torbjornhb » 07 aug 2020 14:12

prophetSe7en skrev:Jeg ser etter ny tredemølle selv, men helt umulig å finne seriøse tester av møller her i Norge.

getfitness, hardworkout, best-i-test, test, test-vinnere og lignende sider bare repeterer hverandre, og jeg tror faktisk ikke de har testet en eneste mølle selv men skriver en test ut i fra spesifikasjoner. I tillegg så har de alle linker til nettbutikken hvor de får betalt for alle videreklikk. Med andre ord direkte svindel og ikke noe jeg vektlegger når jeg skal kjøpe mølle.

Som redaktør på Hardworkout.no så synes jeg det er leit du tror det fungerer slik. Jeg står inne for tredemølle-listen, og kan med hånden på hjertet si at samtlige møller på listen er gode, men det det er gjort en vurdering på hva man får ut fra pris. For de fleste vil det ikke være nødvendig med en proffmølle til 40k ettersom det er beregnet for en helt annet type bruk enn den gjennomsnittlige bruker.

Jeg kan også informere om at jeg som redaktør på HW tar STERK avstand fra alle butikker som forsøker å bestikke meg med penger rett i lomma for å kjøpe seg til en 1.plass. Når dette skjer, så fjerner jeg alle produktene deres i ren forbannelse. Det sjal også sies at jeg overhodet ikke bryr med om hva de nevnte sidene du nevner setter som nummer 1, 2, 3 osv., og jeg har ingen anelse om hva de skriver.

Hoem

Legg innav Hoem » 11 aug 2020 11:16

Hei @torbjornhb
Jeg er også på utkikk etter tredemølle til å ha hjemme.
Vi er 2 voksne som skal bruke den, ingen av oss er maratonløpere, vi vil bare begynne og trene litt mer og oftere.
Møllen skal stå inne på solid underlag. Jeg er tyngst, på litt i underkant av 90kg.

Vi har sett endel på Adidas T19X, da fruen likte den var god på demping, for å skåne knær og ledd generelt.
Ser dere hadde den på første plass. Så da tenker jeg du mener den er ett godt kjøp.
Men jeg ser ikke noen oversikt over fordeler med den, som på de andre?

Og hvordan er den opp mot møller fra Sportsmaster? Har fått anbefalling på det merket av andre.
Men hva vet jeg? :)

Johnny Puma

Legg innav Johnny Puma » 13 aug 2020 13:07

tornesor skrev:Vurderer å kjøpe meg en tredemølle, men er veldig usikker på hvilken jeg skal velge.

Det er jo ekstremt mange tester, men virker som denne siden er seriøs vertfall:
https://www.getfitness.no/test-av-tredemoller-for-hjemmebruk-best-i-test/

Noen som har noen erfaringer og dele med til en som er på utkikk etter en tredemølle?

Trenger ikke noe veldig avansert, skal kun komme iform. Er også fint om tredemølla har litt høy vekt for brukeren, siden jeg veier 110 kg (som forhåpentligvis blir mindre om jeg kommer igang med en mølle :D )

Jeg har ingen tredemølle hjemme p.t. men jeg ville aldri kjøpt ei mølle uten å teste den grundig. Det er veldig stor forskjell på møller, også blant profftypene du finner på treningssenter.

Empuu

Legg innav Empuu » 11 sep 2020 08:22

I løpet av ferien alle trenger finansiering, og enda mer etter Jul. Jeg er glad for at du så din melding fordi jeg vet hvor du å finne pengene. Du kan tjene dem fra Syndicate spilleautomater på nett det er enkelt. Gjør dette i et par timer en dag, slik at du får så mye fordi jeg ble involvert i sports betting og det er ganske penger som du trenger.

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»