Tips til pulsklokke?

INGEN vi gjentar INGEN har det rette svar på hva som er den riktige trening
Håvard

Tips til pulsklokke?

Legg innav Håvard » 27 jul 2020 16:11

Hei!

Jeg vurderer å kjøpe meg en ny pulsklokke. Har en gammel Polar som forsåvidt fungerer, men den har ikke GPS og har jukset ved et par anledninger nylig. Sikler litt på den ekstra funksjonaliteten litt nyere klokker har hvor man får en del mer statistikk rundt øktene, automatisk logging, osv.

Hva bruker folket her?

Tenker kanskje Garmin 935. Den er vel på vei ut nå, men sikkert rikelig bra nok for min del.

På forhånd takk.

Tomas

Re: Tips til pulsklokke?

Legg innav Tomas » 29 jul 2020 08:15

Jeg bruker Garmin Forerunner 645. Jeg har hatt den i 1 og et halvt år nå og har vært meget fornøyd med den, og så lenge jeg stort sett bare driver med løping dekker den alle mine krav. Pulsmåleren på håndleddet er litt unøyaktig, så jeg bruker pulsbelte i tillegg. Jeg ser den kan kjøpes for 2200 kroner nå, noe som må anses som et røverkjøp :D

Håvard

Legg innav Håvard » 29 jul 2020 09:41

Tomas skrev:Jeg bruker Garmin Forerunner 645. Jeg har hatt den i 1 og et halvt år nå og har vært meget fornøyd med den, og så lenge jeg stort sett bare driver med løping dekker den alle mine krav. Pulsmåleren på håndleddet er litt unøyaktig, så jeg bruker pulsbelte i tillegg. Jeg ser den kan kjøpes for 2200 kroner nå, noe som må anses som et røverkjøp :D

Hei, Tomas,

Hvor fant du den til kr 2200? :)

Oppdaget at mine gamle Polar M400 sannsynligvis har litt mer funksjonalitet enn jeg har vært klar over, så mulig den kan duge litt til.

Håvard

Tomas

Legg innav Tomas » 29 jul 2020 10:38

Vet ikke om jeg har lov til å legge ut linker og navn på butikker her. Men jeg gikk i hvert fall på prisjakt.no og søkte på Garmin Forerunner 645. Da kommer det opp en butikk som har den til 2199 kroner.

Håvard

Legg innav Håvard » 29 jul 2020 10:46

Tror det er lov! :)

Men nå fant jeg den selv på Sportamore. Får Google litt og se hva forskjellen blir på denne vs min gamle M400. Men tror kanskje jeg slår til.

Og antar at 645 er mer enn bra nok for min del kontra 945 (som jeg må ut med 3500 for).

Det viktigste for min del er automatisk logging av økter og litt avansert analyse/statistikk (mest for gøy). Har til nå logget det meste av økter på Excel og det blir jo litt tungvint.

Men ser at denne funksjonaliteten kanskje er tilgjengelig på M400 også uten at jeg har vært klar over det. Så har kanskje bare ikke satt meg godt nok inn i den. Men den jukser litt av og til ved at beltet ikke alltid slår inn. Så kanskje det kan rettferdiggjøre et kjøp... :)

Håvard

Legg innav Håvard » 29 jul 2020 10:53

Det virker i hvert fall som 645 er vel bra nok for min bruk (kun løping) sammenlignet med 935. :)

Gå tilbake til «Trening»