Vektnedgang

INGEN vi gjentar INGEN har det rette svar på hva som er den riktige trening
Johnny Puma
Innlegg: 235
Registrert: 12 mai 2010 08:23

Re: Vektnedgang

Legg innav Johnny Puma » 12 jun 2018 15:21

Areom skrev:Ifølge to ledende forskere på LCHF og idrett er det anbefalt med 65-80 % fett i kostholdet. Jeg har regnet på at jeg selv spiser rundt 80 % fett selv.


Hei! Interessant, men 80% høres ut til å være ekstremt mye. Kan du gi oss en oversikt over ditt typiske matinntak på en dag?

Areom
Innlegg: 22
Registrert: 29 nov 2015 19:22

Re: Vektnedgang

Legg innav Areom » 29 jun 2018 19:06

Johnny Puma skrev:
Areom skrev:Ifølge to ledende forskere på LCHF og idrett er det anbefalt med 65-80 % fett i kostholdet. Jeg har regnet på at jeg selv spiser rundt 80 % fett selv.


Hei! Interessant, men 80% høres ut til å være ekstremt mye. Kan du gi oss en oversikt over ditt typiske matinntak på en dag?


Ja, blir fascinert over at det blir så mye. Har loggført et par dager av hva jeg har spist i en kalkulator og den sa at rundt 80% var fett. Her er en liste over matvarer som er ok på et sånt regime: http://go.realmealrevolution.com/banting20lists
Fett inneholder 7-9 kalorier per gram, så det er ikke så vanskelig som det høres ut til.

Til frokost kan jeg spise hjemmelaga brød med masse meierismør og ost og leverpostei som regel. Ofte spiser jeg ikke lunsj, men kun middag. Det går ofte i omeletter, fisk, kjøtt, spesialpannekaker og spesialpizza. Til rettene det passer har jeg grønnsaker, meierismør og sæterrømme. Ikke noe hokus pokus. Spiser ofte kun to måltider om dagen selv på 5-8 timers trening i uka. Fordi jeg føler meg mett og har ikke behov for mer.

Selv om man ikke har planer om å nå 65-80% fett, er jeg overbevist om at man går ned i vekt dersom man bytter ut karbohydrater med mer naturlig fett.


Gå tilbake til «Trening»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest