Gamle resultater

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
Zatopek

Gamle resultater

Legg innav Zatopek » 19 apr 2016 22:37

Finnes det resultater fra Norgesløpet på Lillestrøm fra 1990-tallet noe sted?

En uting at gamle løpsresultater generelt ikke er ute. Kunne ikke Kondis tatt i et tak og fått ut gørrstore mengder fra det ganske land?

Brukeravatar
knut42

Re: Gamle resultater

Legg innav knut42 » 20 apr 2016 00:18

Nakkim suveren i NorgesløpetAftenposten - 05.10.1990
Are nærmest verdenstoppen Are Nakkim er nærmere verdenstoppen enn Aham Okeke. Begge satte norske...
Aftenposten - 19.07.1990
Dramatisk for Are Nakkim i EM
Dagsavisen - 31.08.2015

Vis flere

AFTENPOSTEN MORGEN 01.10.1990 Side 26

Forfatter: THORESEN THOREERIK - Klasse: Idrett - Emne: Friidrett

Før start var Are Nakkim usikker på egen styrke. En halv time senere hadde han satt ny rekord i Norgesløpet! Vårt løperess hadde ingen problemer med å holde konkurrentene bak seg.

Langt bak!
THOREERIK THORESEN Lillestrøm.
- Jeg er overrasket over at Johnny Danielsson ikke kunne gi meg mer match, konstaterte Are Nakkim efter 29.04 i Minervas Norgesløp i og rundt Lillestrøm søndag. Blant nærmere 6000
løpere var Nakkim den beste og mest kjente.
Tusener heiet ham frem gjennem sentrumsgatene. Toer i løpet ble samtidig dagens positive overraskelse, Terje Johnsen, Reneng, 14 sekunder bak Nakkim i mål - ett sekund foran svensken som under EM i Split tok femteplass på 5000
meter.
Løyperekord Trioen Nakkim, Johnsen og Danielsen tok teten fra start, og det lå i dagen at spesielt Nakkim var ute efter Geir Kvernmos løyperekord på 29.12. Efter seks kilometer begynte problemene å melde seg for Danielsson, og snart fikk også Johnsen å nok av Nakkims tempo.

I mål kom Nakkim på 29.04 mot Johnsens 29.18 og Danielssons 29.19. Knut Hegvold ble fjerdemann på 30.31.
- Jeg var såpass usikker på formen at jeg ikke ventet meg noe som helst. Jeg har siden EM løpt i Athen, Rieti og Tokyo, uten å få særlig tid til trening. Derfor er jeg overrasket over at det gikk så lett. Kanskje har jeg fått overskudd der jeg tidligere pleide å kjenne meg tung, smilte mossingen, som har fått løpe fire ganger sist uke.
Mye folk
- Løypen var fin og flat, og det var massevis av folk i sentrum, men det virket som om kilometerskiltene enkelte steder var satt opp feil, undret Are, som står foran ytterligere to starter før han gir seg for året:
Lidingöloppet i Stockholm om en uke, derefter et løp i Mølndal den 21. oktober.
- Hva med Grand Prix i terrengløp?
- Ikke noen planer før jul, men kanskje forsøker jeg meg i et eller to GP løp i slutten av mars. Da har jeg to og en halv måned med trening, og hardtreningen starter presis 1.
januar, smilte sølvvinneren på 10 000 meter i EM, mens trener Nils Teigland nikker fornøyd i bakgrunnen.
Are droppet forøvrig lørdagens klubbmesterskap i Moss for å være best mulig forberedt på Minervas Norgesløp. Det var ikke så mye selve konkurransen som festen efterpå hjemme i Moss Are fryktet!
John vant Apropos Teigland, så kunne han fortelle godt nytt om vårt andre langdistansehåp, John Halvorsen, som lørdag vant et 10 miles langt løp i Virginia på 47.40, som var 14
sekunder raskere enn det han vant på ifjor. Nordmannen slo sine nærmeste konkurrenter med godt over minuttet.
- John skal ut i et 10 km langt løp for sitt kanadiske universitet nede i North Carolina om tre uker, men han kommer neppe til å delta i svært mange GPterrengløp, selv om han satser på VM i slutten av mars, slo trener Nils Teigland fast.
Sissel Grottenberg fra Heimdal var (selvsagt! ) raskeste kvinne i Norgesløpet, 33.51, mens Anita Haakenstad, Øystre Slidre, vant sin klasse med 34.37 foran Vidars Hilde Stavik, 34.54.

Bildetekst:
- Are Nakkim (t.v. ) vant klart, mens Terje Johnsen ble overraskende toer. (Foto: ThoreErik Thoresen)

© Aftenposten

Peppe89

Legg innav Peppe89 » 13 aug 2019 01:31

Noen mennesker her sier at det er ganske dyrt å bestille hos skriv oppgaven min på nettet. Jeg deler ikke dette synspunktet fordi en nedstigning av et kvalitets essay bør koste enda mer enn denne tjenesten tilbyr. Tilleggstjenester - ok, jeg er enig i at du må bruke litt ekstra penger hvis du vil motta tilleggsvarsler om bestillingen din eller få en plagieringsrapport sammen med essayet ditt. Det er riktignok verdt å bruke dem når du ønsker å få en god service i 2019.

Brukeravatar
KrampeGammeln
Sted: Vormsund
Kontakt:

Legg innav KrampeGammeln » 13 aug 2019 09:35

Hei Zatopek
Vi i Kondis er like fortvilet som deg over at resultater fra mange løp (fra før kondis.no-tiden) ikke er tilgjengelig hos arrangøren, men i mange tilfelle, som f.eks. med Norgesløpet er jo løpet og arrangøren nedlagt. Likevel er det mulig å skaffe de fleste resultatene ved å søke i avisenes digitale arkiver, hvor tidligere årgangerer digitalisert.
Resultater fra Norgesløpet finner du i arkivene til Romerikes Blad.
Hilsen Olav/Kondis

Veteran

Legg innav Veteran » 13 aug 2019 11:25

Hei ! Jeg var uheldig ved hussalg i 2012 da jeg mot avtale lagret en masse saker,
bl.a. mange flotte premier, masse resultater m. bilder osv. som den kjekke dama
aom kjoepte huset bare kastet paa fyllinga !

En resultatliste har jeg derimot og den er omfattende: OSLO-loepet 1092.
Der har jeg absolutt alle resultatene for alle klasser fra 12 - 16 aar og oppover
for baade kvinner og menn.
Saa finnes det veteraner som var med da send meg navn og du faar vite hvor fort du loep den gangen!
hilsen veteran med 1. plass i klasse 40 - 49 aar paa tiden 36.02.8.

Veteran

Legg innav Veteran » 13 aug 2019 11:28

hahaha, at pc,n fusker er en ting, men naa maa jeg ha brukt kun det nesten blinde v. oeye.
Resultatene er fra 1982.

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»