Hofte protese

INGEN vi gjentar INGEN har det rette svar på hva som er den riktige trening
Veteran

Re: Hofte protese

Legg innav Veteran » 26 apr 2020 10:45

g.stava skrev:Helledussen nå har de komt snø stort sett hver dag siste 6/8 uker, eg har gått i snitt over 10 000 steg hver dag med snøskuff foran meg 8-) men nå er de vel over for denne gang. Til uka skal vi ha en til tak arbeid på huset, så blir ikke den vante tralten enda :D så nå håper eg på fin vær en stund, skal også fikse verandaen sommerklar for hygge og utepils :D

Hei gutten! naa har underet skjedd 2 dager paa rad - at jeg har kunnet logge inn - og da foeler jeg ansvar for aa svare deg -
ettersom det vel fortsatt er bare oss to gamle raringer som hinker omkring med ikke original hofte , men du verden saa fint
dette funker. Regner med at du heller ikke har noe som helst problem med inventaret, mitt var billig men slitesterkt.

Haaper at du har kommet deg fram fra snoehaugen, urettferdig at jeg har syklet 4 timer i dag i + 29 og er blitt lovet 30 i morgen..
Har du tid saa kan du ta en tur, at vi har verdens fineste sykkelveier er garantert, og vil du klatre i fjell saa er de hoeye nok her..
Du virker like sprek som foer og det laater bra, kom deg ut saa snart det er snoebart osv. Du har nok ikke saa godt av aa titte paa
jentutten og ta SATS inne, haha... Dama mi drog til fjells med 3 venninner i dag, alle synes det er moro at vi gubbene ikke vil
vaere med, vi hoerer nok skvaller hjemme det vet dem... men sannelig er de gode aa ha ogsaa...
Naar hun sier at hun skal "clean" i huset saa spoer jeg om hun ikke heller vil "kline" med meg, hun vet hva det betyr...

Nesten utrolig at en ikke blir voksen og slipper aa tenke paa damer lenger, men all trening virker bare oppfriskende for meg, og
jeg skrubber ikke oppover fjellsidene. Men er mer forsiktig naa etter to-tre vurper og litt blodtap i starten, var uforsiktig og det
straffet seg men jeg overlevde.

Men du verden naa faar du en fin tid framover der " Ut mot havet", ville ikke hatt noe imot en tur oppover. Jeg er jo onkel til ei jente
med fam. som bor i Svolvaer og det er ikke langt unna vet jeg... Me faer sjaa, ingen planer for denne sumarn...
Ha det fint der oppe i nord, vaer forsiktig men bare staa paa, hoftefest gir ikke Kondis!

hailegeraldo

Legg innav hailegeraldo » 26 apr 2020 20:45

Ja. g.stava, du må nok ta deg en tur til veteran og sykle i byen hans. Jeg mener å ha fått med meg at veteran holder hus i Chengdu. Jeg var der for en halv kort mannsalder siden og syklet rundt i byen. Det var en opplevelse uten sidestykke. Du kan sikkert oppleve noe av det samme i Beijing, men jeg skal hilse og si at det var en spesiell opplevelse. Om Katie Meluha har rett i at det er 9 millioner sykler i Beijing, så er det ikke mange færre i Chengdu. Ved hvert kryss på bilveiene stoppet de første syklistene og ventet til vi ble mange nok, og når vi ble 50-100 stykker, begynte flokken å sykle over veien. Da stoppet bilene til alle syklistene var over. Så bar det videre til neste kryss der biltrafikken var dominerende. Helt til vi ble mange nok syklister og den første gærningen våget seg av gårde. Med oss andre på slep...
Og når veteran nevner fjellene, kan jeg ikke unnlate å anbefale Jiuzhaigou. Man skal være ganske påståelig for å si at det Jiuzhaigou ligger i Chengdus "backyard", men det var da bare en busstur unna. Du har sikkert vært i Jiuzhaigou, veteran. Et av de aller vakreste stedene på jorda - det er jeg helt sikker på! Et google-søk anbefales.
Kos dere med vår og varme :)

Veteran

Legg innav Veteran » 01 mai 2020 10:20

hailegeraldo skrev:Ja. g.stava, du må nok ta deg en tur til veteran og sykle i byen hans. Jeg mener å ha fått med meg at veteran holder hus i Chengdu. Jeg var der for en halv kort mannsalder siden og syklet rundt i byen. Det var en opplevelse uten sidestykke. Du kan sikkert oppleve noe av det samme i Beijing, men jeg skal hilse og si at det var en spesiell opplevelse. Om Katie Meluha har rett i at det er 9 millioner sykler i Beijing, så er det ikke mange færre i Chengdu. Ved hvert kryss på bilveiene stoppet de første syklistene og ventet til vi ble mange nok, og når vi ble 50-100 stykker, begynte flokken å sykle over veien. Da stoppet bilene til alle syklistene var over. Så bar det videre til neste kryss der biltrafikken var dominerende. Helt til vi ble mange nok syklister og den første gærningen våget seg av gårde. Med oss andre på slep...
Og når veteran nevner fjellene, kan jeg ikke unnlate å anbefale Jiuzhaigou. Man skal være ganske påståelig for å si at det Jiuzhaigou ligger i Chengdus "backyard", men det var da bare en busstur unna. Du har sikkert vært i Jiuzhaigou, veteran. Et av de aller vakreste stedene på jorda - det er jeg helt sikker på! Et google-søk anbefales.
Kos dere med vår og varme :)

Hei Haile ! Morsomt at du har vaert i Chengdu, og trolig var det vel du som ogsaa tidligere nevnte Jiuzhaigou. Og din beskrivelse av
den naturparken er ikke overdreven, vanskelig aa finne noe vakrere.
Vi bodde bare 4 aar inne i C og vi syklet lite men noen turer ble det sammen med venner. Ingen syklisthets av bilistene der saa det gikk
alltid bra og vi har ikke hoert om alvorlige ulykker. Men den stoerste sykkelforretningen har sluttet aa selge klikkpedaler, for det er
ikke saerlig smart i bytrafikken. Jeg bruker det heller ikke paa landevei.
Naa bor vi 25 km. fra City midt i byens spiskammer i "bondebyen" Sandaoyan, en naturperle i seg sjoel beliggende paa en liten halvoey
midt mellom to elver. Og med garantert verdens flotteste sykkelveier gjennom, vaatmarksomraader med fine tjern med fugl og fisk
og nydelige omraader. Jeg kaan sykle flere mil uten aa krysse en eneste gate/vei paa 2,5 m. brede veier uten annen trafikk, og med
fine rasteplasser ved de fleste tjern naar en vil ta det rolig iblant. Og i elvene er det mange steder fint aa hoppe uti med sykkeldrakt
paa, d.v.s. for meg alltid kun shorts, og som i dag med + 30 helt supert.
Disse helt nye sykkelveiene er ubeskrivelig fine malt i ulike farger, groent, roed/brunt, gult, lysegraatt/blaatt o.l. Og i utkanten av
byen en bred trebro 700 m. paa hver side av elvakun for gaaende/syklende oppbygd slik at det gir fin oversikt hele veien over elva mot byen. Da den ble aapnet for 2 aar siden var centralTV her og filmet og siden har masse turister funnet veien hit spesielt i helgene -
men det finnes ingen overnattingsteder i byen, haha.
300 m. nedenfor vaar leilighet har de bygs opp en "fotoplattform" slik at det er lett aa ta bilder naar fiskerne som har tamme skarver
til aa fiske for seg kommer. Et morsomt skue. Du slipper aa ta med skarver nordfra stava, jeg har heller ingen fra holmen her ..
Hvis noen vil se litt av disse utrolig fine sykkelveiene saa har jeg noen bilder, de fleste gikk dukken naar PC,n ble fikset i januar,saa
det gjorde vondt verre men jeg har tatt noen de siste dagene. Jeg maa ha hjelp av kona med slikt, uteknisk klovn som jeg er men
noe funker. Ellers er det bare 1,5 tim. til foten av fjellet for den som vil klatre litt, saa bare kom og heng med en tur.
Jeg legger inn min mailadr. saa kan alle som vil sende en hilsen hvis de vil se noen bilder: fred-ro-panda@hotmail.com
jeg har visst ett eller to loepebilder fra den gode gamle tiden ogsaa. Oensker alle en fin helg! hilsneVeteran Fredrik

Brukeravatar
g.stava
Sted: Bø i Vesterålen

Legg innav g.stava » 09 mai 2020 14:30

Heisann! er for tiden håndlanger for byggmesteren som bytter tak på huset, første dager fint vær, men nå har vi stadig blitt avbrutt av snøbyger :roll:
kjekt i mai. vi har nå komt så langt at vi er ferdig med den siden som har tilbygg og da er de den siden igjen som de ikke er så mye putel :) bare å vente på noen dager med oppholdsvær - her må vi stole på værmeldingene. han kommer 0730 og holde på stort sett til 21 tiden på kvelden, han kjøre meg hardt - er så sliten på kvelden at de ligne følelsen etter maratonløp :lol: dette er ikke noe arbeid for en gammalmann.
virker som du holde hus på en flott plass veteran :) og skulle gjerne hatt meg en tur ditt, for tiden er de vanskelig om en skulle villet ta seg en tur :roll:
de virker som de går greit der oss dere - får håpe de forsetter sånn.

Veteran

Legg innav Veteran » 09 jun 2020 09:38

Hei Gudmund med hofta o.a.andre!
Naa har jo vi to god mailkontakt, men det er vel lurt aa prate litt her ogsaa, det kan vare av interesse for andre som har
byttet kroppsdel men beholdt det opprinnelige topplokket...
De siste 8 ukene har jeg vaert ute daglig, de to siste med computer for aa sjekke km. Var raus og kjoepte en for 29CNY/38NOK.
Naa kjoerer jeg mest de fine nye sykkleveiene og smale gamle bondeveier hvor jeg maa stoppe naar jeg moeter en bil, men det
blir km. ogsaa av det, sjoel om det er opplevelsene og helsa som teller mest. Droeye 80 mil i sterk varme/sol de 2 siste ukene
og formen er aldeles upaaklagelig.
Viktig: trening for aa holde kontroll paa vekta er utrolig enkelt, sjoel om flere har uttalt det motsatte. Det fine er jo at varmen
demper matlysten saa jeg koser meg naa. Morravekt 76.00 den siste tiden, kun 2 kg. mer enn maraton- matchvekt i 80aara og
av disse kg. er 1kg. friske muskler i overarmene, ganske utrolig raskt aa fikse det.

Er det noen som hoerre om hofteopererte som lurer paa om de kan loepe/sykle osv. saa fortell hva Gudmung og jeg har erfart.
Sistnevnte byggmester f.t. mens jeg er bare lat, bortsett fra at jeg ble farfar den 18.mai og det krever ogsaa sitt naar hele fam.
bor hjemme hos oss.
Oensker alle en fin sommer med god/effektiv trening. Husk det er helt gratis og svaert bra aa trene utendoers !

Brukeravatar
g.stava

Legg innav g.stava » 09 jul 2020 15:36

lokal tv fra nordland hadde et innlegg med noen som ble kalt terrengsyklister, som tok skiheisen opp slalombakken og rullet ned bakken.
er dette terrengsyklister spurte eg på en sykkelside - ikke helt på alvor fra min side :) eg har fått passet påskrevet for de innlegget :D
en skal tydeligvis ikke tulle med syklister som drive på med den sporten. uansett for meg er terrengsyklister dei som sykle på sti/terreng i variert terreng. men bevares terrengsyklist er sikkert ikke en beskyttet tittel :) viktigst er at folk er aktive. gidde ikke være med i en gruppe som tar seg så høytidelig og har meldt meg ut.

eg har slitt siste tiden på grunn av lange dager sammen med byggmesteren vi har hatt i jobb på heimen, uvant med lange arbeidsdager + alder som ikke er til fordel :D fikk nå oppmuntring fra veteran, og har idag hatt lengre tur utover til fyrlyktene + sykling :)

danielgrant007

Legg innav danielgrant007 » 26 jul 2020 20:51

Sendt spørsmål te kondis ang løping med hofteprotese, denne fikk jeg juletider i 2014. Veier og har veid snaue 70 kg, 174 cm høy og 52 år. Debuterte på maraton da jeg var 43 år, Skogsmaraton på 3.42...? Løp 5 km i Kristinaløpet 2013 på ca 19 blank, siden ble hofta verre og verre te jeg måtte bytte ut seint i 2014. Løp så 5 km i Holmestrand i april på ca 20.25; dette var 5 mnd etter operasjon, altså ca 90 sek saktere enn i juni 2013(ektehofte). Mvh en som håper å kunne løpe både fort og langt i 2017, men kun sykling og rulleski nå i høst pga kronisk akilles betennelse. ...
US Travelers planning to visit Sri Lanka can check mandatory information required for applying Sri Lanka Visa for US citizens here.

Veteran

Legg innav Veteran » 27 jul 2020 10:15

danielgrant007 skrev:Sendt spørsmål te kondis ang løping med hofteprotese, denne fikk jeg juletider i 2014. Veier og har veid snaue 70 kg, 174 cm høy og 52 år. Debuterte på maraton da jeg var 43 år, Skogsmaraton på 3.42...? Løp 5 km i Kristinaløpet 2013 på ca 19 blank, siden ble hofta verre og verre te jeg måtte bytte ut seint i 2014. Løp så 5 km i Holmestrand i april på ca 20.25; dette var 5 mnd etter operasjon, altså ca 90 sek saktere enn i juni 2013(ektehofte). Mvh en som håper å kunne løpe både fort og langt i 2017, men kun sykling og rulleski nå i høst pga kronisk akilles betennelse. ...

Hallo supermann ! Gratulerer- helt utrolig aa loepe saa raskt like etter operasjonen - men loep du med krykkjer
slik jeg gjorde da jeg trente meg opp igjen? Fin hoeyde og vekt hjelper litt paa, men det er bare en liten del
av det hele - saa dette er uansett bare fantastisk ! Det vet vi som har gaatt over til "moderne hofte" -made in China, haha!
Gleder meg til aa hoere neste resultat - men vaer snill ikke fortell naar du loeper raskere enn mine beksjedne 16.15 paa
bane med original hofte, haha... Lykke til, moro aa hoere at du satser friskt og jeg tviler ikke paa at du om etpar
aar fullfoerer maraton med stjerneglans !

Brukeravatar
g.stava

Legg innav g.stava » 13 sep 2020 08:46

Først alt er okey med min hofte - men motivasjon er så som så ++ men ser en som kjøre knallhardt :) og ikke minst "veteran" som ikke slutte å imponere :) stå på med eller uten protese :)

Gå tilbake til «Trening»