Pulssoner

INGEN vi gjentar INGEN har det rette svar på hva som er den riktige trening
Arthur

Pulssoner

Legg innav Arthur » 07 apr 2018 09:06

Jeg ser olympiatoppen å f.eks. garmin opperer med forskjellige intensiteter. Garmins sone 1 er fra 50-60% mens olympiatoppens sone ligger fra 60-72% å videre oppover. Vet at dette kan være litt individuelt hvordan folk trener å oppleggene olympiatoppen legger opp, men er garmins soner satt lavere for å treffe bedre på en gruppe som ikke er like bra trent som det olympiatoppen er rettet mot?
Neste mål: Fanaråken opp på 1t og 45min. Unnagjort på 1t og 50min.
Skåla opp på 2t. Unnagjort på 2t og 20min. Tragisk dagsform.
Da blir det strafferunde neste år.

Johnny Puma

Re: Pulssoner

Legg innav Johnny Puma » 30 apr 2018 12:40

Arthur skrev: Vet at dette kan være litt individuelt hvordan folk trener å oppleggene olympiatoppen legger opp, men er garmins soner satt lavere for å treffe bedre på en gruppe som ikke er like bra trent som det olympiatoppen er rettet mot?

Usikker på hvorfor det er gjort slik, men antar at sonene nærmer seg hverandre når intensiteten blir hardere.

Forøvrig, 50% av makspuls har ingenting med trening å gjøre, her snakker vi altså om en puls på 90 hvis du har makspuls 180. Dvs. en intensitet på linje med å vaske kopper eller stå og pisse.

Veteran

Re: Pulssoner

Legg innav Veteran » 02 mai 2018 04:20

Johnny Puma skrev:
Arthur skrev: Vet at dette kan være litt individuelt hvordan folk trener å oppleggene olympiatoppen legger opp, men er garmins soner satt lavere for å treffe bedre på en gruppe som ikke er like bra trent som det olympiatoppen er rettet mot?

Usikker på hvorfor det er gjort slik, men antar at sonene nærmer seg hverandre når intensiteten blir hardere.

Forøvrig, 50% av makspuls har ingenting med trening å gjøre, her snakker vi altså om en puls på 90 hvis du har makspuls 180. Dvs. en intensitet på linje med å vaske kopper eller stå og pisse.

Det siste vedr. makspuls blir aarets beste innlegg det Puma !
Hele puls-tullet er jo bare piss hele greia !

Gå tilbake til «Trening»