Problemer med hofte/bakside lår

Knær, Akilles, legg, hofte, rygg. Den skade du ikke har hatt er den du kommer til å få!
Olakjerre

Problemer med hofte/bakside lår

Legg innav Olakjerre » 02 mai 2018 12:21

Hei og hopp.
For ca 1 år siden merket jeg "noe" i mitt høyre ben som begrenset steget,mest merkbart på intervaller i høy fart. Som om en liten brems gikk på.
Tok en tur til fysio og fikk beskjed om å tøye, gjorde det i 6mnd uten at det ble bedre, eller spesielt mye verre. Var med på 4 lange løp i fjor 42-45km (løp rolig, men det er jo like langt),og da forverret det seg gradvis, til slutt fikk jeg samme bremsen i låret også på rolige turer. Når jeg løp langt fikk jeg til slutt også smerter på utsiden av høyre lår i hofta.

I vinter gikk jeg derfor over til bare å gå langrenn i håp om at det skulle gå seg til, det har det ikke gjort. Nye turer til fysio, som etterhvert inrømmet at han stod fast, og bestilte mr av korsrygg/hofte/lår og kne. (tok med kne grunnet en tidligere skade)

Turen gikk videre til kiropraktor som mener bekken er skevt, og veldig stramt på ene siden, etter 5-6 behandlinger er det merkbart bedre, bremsen i låret er mer eller mindre borte nå (jeg vil si 90% borte)
Har kommet forsiktig i gang med løping igjen, kjenner ingenting i starten, men kan ikke løpe veldig langt (5-8km), da dukker det opp en stramhet helt oppe i baksiden av låret, i setet.

På lørdag som var ble jeg nok litt for ivrig, løp og kjente ingenting, helt nydelig, løp 10km uten problemer, men når jeg står opp på søndag kjenner jeg det iler litt på utsiden avhøyre hofte og nedover, mest på utsiden av leggen)

Grunnen til at jeg skriver her er ikke at jeg tror kiropraktor er på ville veier, men jeg føler at det kanskje er noe mer.
Noen her som har opplevd noe lignende?

Gå tilbake til «Skader»