Landslagsfysioen sendte meg videre til Landslagslegen, Thor Einar Andersen på Idrettens Helsesenter.
Tre mulige diagnoser: 1. Brokk på innsiden av bukhulen under arr etter bilndtarmsoperasjon. 2. Gilmore's Groin, 3. Betennelse i senefeste (eller noe sånt latinsk uforsåelig tendeniose)

Skal ta CT på mandag 13. sept. og får endelig svar da.
Det finnes nå visstnok en alternativ behandlingsform for Gilmores groin som ikke inkluderer kirurgi, iflg langslagslegen.
Dette er ganske nytt, og har opphav i en eller annen tysk lege. Jeg har ikke lest meg opp på det, men legen min sa at det har svært god effekt, og ganske raskt bedring.
Det er visstnok kun noen få som gjør dette ennå, og de han har kontakt med er knyttet til fotballklubben Strømsgodsets treningsapparat.
Det er ikke gratis, og ikke støttet av det offentlige, men han mente tre-fire behandlinger var det som skulle til. De tar ca 1000 kr pr behandling.
Vi skal avvente CT-resultatene og så evt vurdere om jeg skal bestille en time i Drammen.
Har trent nesten som normalt, til tross for at smertene er tydeligere og mer konstante nå.
Er så sugen på å perse på halvmaraton 26. sept, at jeg kommer til å trosse smertene og løpe uansett.
Smertene gjør at jeg ikke kan løpe så fort som jeg er i stand til, men jeg kommer til å sette ny pers med god margin, selv i komfort-tempo.

Tar en hel uke treningsfri før 26. i håp om at det skal roe seg noe!