Er Salomon Speedcross 2 egnet for 30km på sti/grus ?

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
Brukeravatar
torkelhf

Er Salomon Speedcross 2 egnet for 30km på sti/grus ?

Legg innav torkelhf » 25 aug 2010 22:47

Hei, er det noen som har erfaring med salomon løpesko for sti ?
Jeg lot meg overtale til å kjøpe salomon speedcross 2, som er en ganske lett sko, med veldig grovt mønster, men jeg er litt usikker på om den er noe særlig egnet til å løpe Nordmarkstravern med (30 km blanding av røff sti og grusvei). Jeg testet skoene en liten tur på sti og jeg synes ikke friksjonen på våt stein/svaberg var noe særlig bedre enn asfaltskoene mine og de er jo nesten like høyt bygd opp i hælen (selv om dempingen ikke virket like komfortabel som asics)....

Dermed vurderer jeg å løpe med mine gode gamle asics asfalt sko (Kayano) for å sikre meg bedre demping i partiene der man løper fort på grus (flatt & nedoverbakke).
Er det noen som har førstehånds erfaring med denne skoen (Speedcross 2) ?
Alle tips og synspunkter mottas med takk.

Black Gnat
Sted: Lier

Re: Er Salomon Speedcross 2 egnet for 30km på sti/grus ?

Legg innav Black Gnat » 26 aug 2010 09:21

jeg kjenner de ikke men leste en blogg i dag om en som virket fornøyd ut med de:

http://frodemonsen.blogspot.com/

og uansett hvilke sko du velger så lykke til med traveren!! :)
Kjetil R.

Cantona

Legg innav Cantona » 27 aug 2010 22:03

Sliter for tiden ned mitt andre par av denne modellen og er superfornøyd med skoene :D
Jeg hadde absolutt valgt disse på dette løpet, super løpsfølelse i skoene samt god kontakt med terrenget i disse..
Tror ikke det vil bli noe problem med for lite demping i disse, selv på grus (vanskelig, å skulle anbefale noe uten info om vekt og løpssett+ treningsmengde osv..)
Det er bare min personlige mening 8-)
Obs! Hold deg unna asfalt med disse skoene, traktormønsteret slipes raskere enn du aner ;)
Skal forøvrig 90% sikkert løpe birken i disse..

Brukeravatar
Sunset

Legg innav Sunset » 28 aug 2010 09:31

Kjøpte selv et par Salmon Speedcross i sommer med tanke på å bruke de på Skåla Opp. Hadde de på en fjelltur i forkant og var skuffet over skoen. Tråkket over to ganger, noe jeg nærmest aldri gjør i andre sko. Følte den var for oppbygd slik at en ikke hadde god nok kontakt med underlaget, i tillegg til dårlig feste på våt stein. Skoen er bare brukt denne ene gangen. Håper at den kan nyttes i vinter på snø. På Skåla Opp endte jeg med å bruke Inov 8 X-Talon 212. En sko jeg er kjempefornøyd med. Den hadde helt klart blitt mitt valg dersom jeg skulle ha løpt Birken.

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»