Desperat på jakt etter eldre resultater fra Oslo halvmaraton

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
puma54

Re: Desperat på jakt etter eldre resultater fra Oslo halvmaraton

Legg innav puma54 » 18 mai 2020 16:36

Hei!Jeg håper noen kan slå opp eller sende meg resultater fra Oslo maraton 1981,82,84 og 1985 .Jeg er 1954 årgang. Jeg har to helmaraton fra disse årene, men husker ikke hvilke år.Vennlig hilsen Jonny Kristiansen

Brukeravatar
KrampeGammeln
Sted: Vormsund
Kontakt:

Legg innav KrampeGammeln » 18 mai 2020 18:13

Hei Johnny
Vi får slike henvendelser til stadighet til Kondis.
For så gamle resultater er det bare en sikker kilde, og det er avisene som trykket komplette resultatlister. Jeg mener bestemt det var Aftenposten som hadde resultatbilagene fra Oslo Maraton, og avisene er jo scannet inn i sin helhet.
Det er altså stedet å lete dersom ingen tilfeldigvis leser her og har resultatavisen og kan hjelpe deg.

Marihes

Legg innav Marihes » 18 mai 2020 18:59

Hei Puma 54!

Jeg har selv søkt litt rundt nå for å finn mitt eget resultat fra Oslo Halvmaraton 1984, måtte lete litt da jeg var litt usikker på årstallet.
Jeg fant det til slutt:-) Dagbladet har alle resultatene fra 1984 i sitt arkiv! i 1984 står resultatene i avisen fra 3 september. Så de hadde mye fra 1983 og andre år også så du finner sikker fra de årene og om du leter. Du må være pluss kunde for å få opp avisene i arkivet. Fantastisk at det er noe sjeler som har skannet inn så mange aviser så langt tilbake i tid. Jeg ble selv positivt overasket over tiden min Jeg var 15/16 år litt usikker, og løp i mål 30 min. etter Grete Waitz og Ingrid Kristiansen. 30 min er mye da men bra lell det for ei som ikke brydde seg om å sjekke resultatlisten engang. Fikk faktisk premie sendt i posten siden jeg ikke var tilstede på Bislett, he he... Håper du finner dine resultater her https://www.dagbladet.no/eavis/sok/?q=o ... o=&page=15

puma54

Legg innav puma54 » 19 mai 2020 13:02

Tusen takk for svar.Vennlig hilsen JonnyKristiansen .

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»